كاخ سفيد :تحریم‌ها ادامه خواهد داشت واظهارات خامنه‌ای

كاخ سفيد :تحریم‌ها ادامه خواهد داشت ,شورای امنیت ملی کاخ سفید آمریکا با اشاره به تحریم‌های تازه علیه ایران، تصريح كرد كه تا زمانی که جمهوری اسلامی «تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی باشد» تحریم‌ها نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای بعد از توئیت پمپئو بیانیه‌ای صادر و جزئیات این تحریم‌ها را اعلام کرد. این وزارتخانه در این بیانیه مدعی شده ۲۲ فلز زیر با بخش‌های نظامی، هسته‌ای و موشکی ایران ارتباط دارند و انتقال آنها به ایران ممنوع است

وي افزود كه «تحریم‌ها، تا زمانی که حکومت ایران دست از تهدید امنیت و صلح بین‌الملل برندارد، ادامه خواهد داشت».

پومپئو: ایالات متحده دامنه تحریم‌ ایران در حوزه فلزات را گسترده‌تر می‌کند

به گزارش خبرگزاری رویترز، پومپئو از این اقدام به عنوان «گسترش چشم‌گیر» تحریم فلزات برای ایران نام برده است که وزارت خارجه آمریکا آن را اجرایی می‌کند و به واشینگتن این اجازه را می‌دهد تا کسانی را که آگاهانه این فلزات را به ایران منتقل می‌کنند، در فهرست سیاه خود بگذارد.

وی با انتشار اطلاعیه‌ای اظهار داشت «برنامه‌های هسته‌ای، موشک‌های بالستیک و نظامی ایران تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین الملل است.»

ودر بیانیه نیز آمد پودر آلومینیوم از جمله مواد کلیدی سوخت جامد موتورهایی است که برای پرتاب موشک از آن استفاده می‌شود. ایالات متحده پیش از این نیز بخش فلزات ایران را هدف تحریم‌های خود قرار داده بود تا درآمدهای جمهوری اسلامی را کاهش دهد.

در همین راستا وزارت خزانه‌داری آمریکا ماه گذشته نام هشت شرکت صنایع فلزی و فولاد ایران را که بیشتر آنها با شرکت فولاد مبارکه در ارتباط هستند به فهرست تحریم‌های خود افزود.

خامنه‌ای: با مذاکره با آمریکا مخالفم، ترامپ دنبال استفاده شخصی از مذاکره است

خامنه‌ای: با مذاکره با آمریکا مخالفم، ترامپ دنبال استفاده شخصی از مذاکره است

رهبر جمهوری اسلامی روز جمعه ضمن مخالفت مجدد با مذاکره با آمریکا، دونالد ترامپ را متهم کرد که قصد «استفاده شخصی» از پیشنهاد مذاکره با ایران را دارد.

علی خامنه‌ای روز جمعه، ۱۰ مرداد، با اشاره به مذاکره آمریکا با کره ‌شمالی گفت که دولت آمریکا از مذاکره با آن کشور «استفاده تبلیغاتی» کرد.

علی خامنه‌ای در سخنرانی امروز خود اما «قدرت هسته‌ای» را «نیاز قطعی» کشور توصیف کرد و اظهار داشت خواسته‌های دولت آمریکا از مذاکره این است که جمهوری اسلامی «امکانات دفاعی و قدرت منطقه‌ای» را کنار بگذارد، اما این امر را غیرقابل پذیرش دانست.

علی خامنه‌ای همچنین با انتقاد از رفتار اتحادیه اروپا پس از خروج آمریکا از برجام، گفت این کشورها «هیچ کاری» نکردند.

وي در بخش دیگری از سخنرانی امروز خود اظهار داشت هدف آمریکا از تحریم این است که «مردم خسته شوند و آشفته شوند و در مقابل دستگاه حکومت بایستند».

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.