مشاور بایدن: او برای رسیدن به راهکار دیپلماتیک، با ایران تعامل می‌کند

«آرون کیاک» مدیر امور یهودیان در ستاد انتخاباتی( بایدن ) نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا می‌گوید اگر در این انتخابات پیروز شود، به مسیر تعامل دیپلماتیک با ایران باز می‌گردد.

کیاک طی سخنرانی در نشست ویدئوکنفرانسی «شورای دموکراتیک یهودیان آمریکا» اظهار داشت: «هدف از تعامل دیپلماتیک با ایران، اطمینان حاصل کردن از این است که جمهوری اسلامی به تبعیت از توافق هسته‌ای بازگردد و به روش قابل راستی‌آزمایی، بتوان مانع رسیدن ایران به تسلیحات اتمی شد».

به نوشته روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» از اقدام «دونالد ترامپ» در خروج از برجام به شدت انتقاد کرده و به کنایه اظهار داشت: «واقعا سخت است که بتوان سیاستی مخرب‌تر از چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ اجرا کرد، طراحی کنیم».

این سیاستمدار آمریکایی اضافه كرد: «(ترامپ) توافقی را با ایران پاره کرد که [به خوبی] برای جلوگیری از دستیابی این کشور به تسلیحاتی اتمی کار می‌کرد. او در واقع نشان داد که برجام در عمر کوتاهش، به اهداف خود دست یافته بود».

مشاور بایدن: او برای رسیدن به راهکار دیپلماتیک، با ایران تعامل می‌کند

کیاک ضمن اشاره به نارضایتی متحدان اروپایی آمریکا و همچنین بیشتر کشورهای جهان از اقدامات ترامپ،اعلان كرد: « به توافقی که در زمان ریاست‌جمهوری اوباما عمل می‌کرد، نگریسته و نتوانست آن را تحمل کند. پس آن را پاره کرد. بدتر از این نمی‌شد مانع یک ایران هسته‌ای شد!»

مشاور بایدن در حالی از بازگشت او به توافق هسته‌ای با ایران در صورت پیروزی در انتخابات سخن می‌گوید که برخی تحلیلگران بر این باورند بایدن برای بازگشت به این توافق امتیازات جدیدی طلب خواهد کرد.

به نوشته جروزالم‌پست، دستیار نامزد حزب دموکرات‌ها همچنین با رد گزارش‌ها مبنی بر تصمیم بایدن برای مشروط کردن کمک‌های مالی به رژیم صهیونیستی،اظهار داشت : «بایدن از ابتدا شفاف بود… او قویاََ مخالف مشروط کردن کمک‌هاست.

نیکی هیلی: اگر بایدن رئیس‌جمهور شود، به برجام باز می‌گردد

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست» هیلی طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در لابی صهیونیستی در آمریکا با مهم دانستن برخی اقدامات دولت ترامپ از جمله خارج شدن از برجام و انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، اظهار داشت: «بخاطر تمام این موارد… من متنفر هستم از اینکه بایدن پیروز انتخابات شود».

هیلی پیشتر با ادعای اینکه صندوق بین‌المللی پول را آمریکا ایجاد کرده، گفته بود واشنگتن باید جلوی اعطای وام از سوی صندوق بین‌المللی پول به ایران را بگیرد

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.