با آتش سوزی در کالیفرنیا ، اورژانس های سراسر کشور را اعلام می کند

 با شدت گرفتن آتش‌سوزی گسترده در مراتع و جنگل‌های ایالت کالیفرنیا، «گِیوین نیوسام» فرماندار این ایالت وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، نیوسام با صدور بیانیه‌ای اظهار داشت : «همزمان با نبرد کالیفرنیا با آتش در سراسر این ایالت آنهم در این شرایط بد آب‌وهوایی، ما در حال به کار بردن تمام منابع موجود برای در امان نگه داشتن مناطق مسکونی هستیم».

روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»هم بر اساس تحلیل داده‌ها و همچنین به نقل از مقامات اداره آتش‌نشانی ایالت کالیفرنیا گزارش داد که بیش از ۳۰ حریق بزرگ در جنگل‌ها و مراتع این ایالت شعله می‌کشد.

در حالی که مهار برخی از آتش سوزی ها در حال افزایش است ، در اثر ترکیبی از گرما و رعد و برق بیش از حد ناشی از رعد و برق ناشی از طوفان های گرمسیری در اقیانوس آرام ، آتش سوزی های دیگری نیز ایجاد می شود.

با آتش سوزی آتش سوزی در کالیفرنیا ، اورژانس های سراسر کشور را اعلام می کند

نیوزوم گفت: “ما در حال استفاده از هر منبع در دسترس برای حفظ امنیت جوامع هستیم زیرا نبردهای کالیفرنیا در این شرایط شدید در سراسر ایالت شلیک می شود.” “کالیفرنیا و شرکای فدرال و محلی آن در تلاش هستند تا در مواجهه با ادامه شرایط خطرناک آب و هوا ، هوشیار باشند.”

بر این اساس، مقامات ایالتی می‌گویند به دلیل افزایش شدید مصرف برق در پی گرمای بی‌سابقه و همچنین آسیب رسیدن به نیروگاه‌های تأمین برق در کالیفرنیا، انتظار قطعی برق بیشتری را دارند.

رویترز نوشته، درجه حرارت سه رقمی هوا و رطوبت تک رقمی آن، این آتش‌سوزی را روز جمعه تقویت کرد. با صدا در آمدن زنگ هشدار در ایالت کالیفرنیا به دلیل حرارت بیش از حد هوا، انتظار می‌رود که دمای هوای آخر هفته در این مناطق کمی بالاتر رود.  

این حادثه تاکنون هیچ مرگ و میری نداشته اما شعله‌های آتش ۵ هزار و ۴۲۰ خانه و تأسیسات را در جوامع مختلف که در فاصله ۶۵ کیلومتری شمال لس‌آنجلس قرار گرفته‌‌اند را تهدید کرده است.  

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.