مادر نوید افکاری: اصلا نمی‌توانم حکم پسرم را به زبان بیاورم

 بهیه نامجو، مادر نوید، وحید و حبیب افکاری که یکی از آنها اکنون به دو بار اعدام و دو تن دیگر به حبس طولانی‌مدت محکوم شده‌اند، در پیامی ویدیویی بيان کرد: «از هر کسی صدای من را می‌شنود تقاضای کمک دارم برای احکام ناحق و ناعادلانه‌ای که به پسرانم داده‌اند.»

همزمان نوید و وحید افکاری با ارسال فایل‌های صوتی از زندان اعلام کردند که طی دو سال بازداشت به انواع مختلف مورد شکنجه‌های جسمی و روانی قرار گرفته‌اند.

پایگاه خبری هرانا روز جمعه هفتم شهریور ماه بيان کرد که حکم اعدام نوید افکاری که در اعتراض‌های مرداد ۹۷ در شیراز بازداشت شده بود، در دیوان عالی کشور تایید و اعاده دادرسی او رد شده است.

مادر برادران افکاری در این ویدیو اظهار داشت که در شهریور ۹۷ ماموران لباس‌شخصی بدون حکم وارد خانه آنها شدند و نوید و وحید را با خود بردند، بعد از مدتی شوهر و دامادش را دستگیر کردند و سه ماه بعد از بازداشت نوید و وحید، پسر دیگرش حبیب را بازداشت کردند.

مادر نوید افکاری: اصلا نمی‌توانم حکم پسرم را به زبان بیاورم

او ادامه داد بعدها فهمیدیم شکنجه‌هایی به وحید وارد کردند تا علیه نوید اعتراف کند.

بهیه نامجو همچنین اظهار داشت : «یک جلسه دادگاه ناعادلانه و دروغین برگزار کردند که بچه‌های من اصلا نتوانستند از خودشان دفاع کنند. این همه اتهام به آنها بستند و بدون اینکه هیچ مدرکی علیه اینها داشته باشند دادگاه برگزار کردند یک جلسه و حکم دادند.»

او افزود: «من اصلا نمی‌توانم حکمی که برای نوید صادر کرده‌اند را بر زبان بیاورم.»

بهیه نامجو در انتهای این ویدیو اظهار داشت : «از همه مردم دنیا و هر کسی صدای مرا می‌شوند، برای کمک در مورد حکم‌های ناعادلانه و ناحقی که به فرزندانم دادند درخواست کمک دارم.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.