بعدي چيه ؟ آیا پایگاه العدید و نیروهای آمریکایی در قطر در معرض خطر قرار خواهند گرفت؟

 رمز و راز هنوز هم سرنوشت پایگاه آمریکایی «العدید» در کشورهای قطر را احاطه کرده است ، پس از گزارشی که توسط یک کانال خبری آمریکایی منتشر شد فاش کرد که قطر با مبالغ کلانی از شبه نظامی حزب الله لبنان حمایت کرده و از آن حمایت می کند ،

به عنوان بخشی از تلاش های خود برای بی ثبات کردن امنیت و ثبات منطقه.

و استفاده ایالات متحده از پایگاه هوایی (العديد) ، که قطر در سال 1996 میلادی به عنوان فرودگاهی تأسیس کرد ، در سال 2001 به طور مخفیانه در جنگ با افغانستان آغاز شد و یک سال بعد ، مستقر شدن نیروهای آمریکایی در این پایگاه رسما اعلام شد.

این پایگاه با گذشت زمان گسترش یافت و اکنون شامل تعداد زیادی امکانات مانند مراکز فرماندهی پیشرفته ، اسلحه و انبار سوخت و کارگاههای نگهداری و نگهداری اسلحه و هواپیما است.

و کانال آمریکایی فاکس نیوز هفته گذشته فاش کرد که رژیم قطر محموله های تسلیحاتی را برای سازمان حزب الله لبنان تأمین مالی کرده است ، و این نشان می دهد که این امر نزدیک به 10 هزار سرباز آمریکایی در قطر را در معرض خطر قریب الوقوع قرار داده است.

این کانال اظهار داشت که این اطلاعات توسط بازپرس ویژه امنیتی ، جیسون جی ، که موفق به نفوذ در تجارت خرید اسلحه در قطر شده است ، به آن منتقل شد و برای فاکس نیوز فاش کرد که “عضو خانواده سلطنتی” اجازه تحویل تجهیزات نظامی را به سازمان حزب الله لبنان داده است.

این روابط خصمانه بین شبه نظامی حزب الله و ایالات متحده شناخته شده است که تحریم های بسیاری را برای اشخاص و افراد وابسته به آن وضع کرد.

بعدي چيه ؟ آیا پایگاه العدید و نیروهای آمریکایی در قطر در معرض خطر قرار خواهند گرفت؟

در اوایل ماه ژوئیه ، نخست وزیر پیشین قطر ، حمد بن جاسم بن جابر ، در توییت هایی در توییتر ظاهر شد و به احتمال اینکه ایالات متحده آمریکا پایگاه خود “العدید” را از قطر خارج کرده بود ، ظاهر شد.

حمد گفت که “سیاست جدیدی که به نظر می رسد ایالات متحده قصد دارد از برخی مناطق جهان خارج شود یا از حضور نظامی آن در آنها بکاهد ، ممکن است برای بزرگترین قدرت در جهان هزینه های زیادی داشته باشد.” در آنجا مستقر است ، از جمله پایگاه العدید.

اگرچه حمد بن جاسم ادعا كرد كه این ضرر به نفع فروش برتر اسلحه خواهد بود ، اما ناظران معتقدند كه توئیت های حمد بن جاسم تهدیداتی را به همراه دارد كه در صورت خروج آمریكا از ایالات متحده ، در صورت خروج آمریكا از این پایگاه مستقر می شود ، با اشاره به ترکیه كه رئیس جمهور رجب از آن بازدید می كند ، تهدیداتی وجود دارد. کشور طیب اردوغان

پایگاه هوایی العدید :

این یک پایگاه نظامی قطر است که در جنوب غربی پایتخت قطر ، دوحه قرار دارد و به عنوان فرودگاه ابو نخلا نیز شناخته می شود. این پایگاه شامل نیروی هوایی امیر قطر ، نیروی هوایی ایالات متحده و نیروی هوایی سلطنتی انگلیس است.

این پایگاه میزبان ستاد فرماندهی مرکزی آمریكا ، مقر فرماندهی مركزی نیروی هوایی آمریكا ، اسكادران 83 ام نیروی هوایی انگلیس و 379 مین بالگرد نیروی هوایی آمریكا است.

بعدي چيه ؟ آیا پایگاه العدید و نیروهای آمریکایی در قطر در معرض خطر قرار خواهند گرفت؟


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.