قطعنامه آمریکا ضد ایرانی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

 خبرنگار خبرگزاری رویترز در سازمان ملل خبر داد که واشنگتن در پیش‌نویس قطعنامه تحریم تسلیحاتی علیه ایران اصلاحاتی انجام داده است.

خبرنگار رویترز گزارش داده آمریکا در این پیش‌نویس، به زبان ساده از اعضای خواسته تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمانی که شورای امنیت تصمیم دیگری بگیرد تمدید کنند.

آمریکا از اعضای شورای امنیت خواسته تا ساعت 10 صبح چهارشنبه نظر خود را درباره این پیش‌نویس قطعنامه ارائه دهند.

پیش‌نویس قطعنامه قبلی آمریکا علاوه تلاش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، به دنبال تحمیل مجازات‌هایی مانند مصادره دارایی‌ها و منع سفر برای افراد و نهادهای ایرانی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

با این حال کارشناسان می‌گویند آمریکا طرف‌های مشارکت‌کننده در «برجام» نیست و نمی‌تواند از بندهای این توافق برای تمدید تحریم‌ها علیه ایران استفاده کند.

قطعنامه آمریکا ضد ایرانی درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

دیپلمات سازمان ملل: قطعنامه جدید آمریکا علیه ایران احتمالاً تا جمعه شکست می‌خورد

خبرگزاری رویترز امروز (چهارشنبه) در گزارشی در خصوص قطعنامه جدید ضدایرانی واشنگتن نوشت، علی‌رغم آنکه این قطعنامه ممکن است حمایت تعداد بیشتری از اعضای شورای امنیت از این قطعنامه را جلب کند اما بعید است که بتواند بر مخالفت روسیه و چین غلبه کند.

این خبرگزاری انگلیسی متن پیش‌نویس‌ قطعنامه جدید آمریکا را مشاهده کرده‌ است، اظهار داشت که متن جدید تنها حاوی چهار پاراگراف بوده و تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تا زمان تصمیم‌گیری نهایی شورای امنیت تمدید می‌کند و در آن با ربط دادن تحریم‌های ایران به صلح و ثبات جهانی

دیپلمات‌های غربی و تحلیلگران پیش‌نویس قطعنامه پیشین آمریکا علیه ایران را بعنوان یک پیش‌نویس «ماکسیمالیستی» توصیف کرده بودند که شامل تعداد زیادی صفحات بود و کشورها را ملزم می‌کرد که محموله‌هایی که به یا از ایران می‌آیند را مورد بازرسی قرار دهند

پس از تحلیل‌های مختلف و تأکید دیپلمات‌های غربی بر عدم احتمال رأی‌ آوردن قطعنامه پیشین آمریکا علیه ایران، واشنگتن روز گذشته، اصلاحاتی را به امید ترغیب اعضای شورای امنیت به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به وجود آورد.

عملکرد شورای امنیت در حال حاضر به صورت مجازی است و در صورتیکه قرار به رأی‌گیری باشد، اعضا ۲۴ ساعت برای ارائه پاسخ خود زمان دارند

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.