درگیری بنیاد مستضعفان و اهالی روستای ابوالفضل اهواز

 در جریان رسیدگی به اختلافات و درگیری بنیاد مستضعفان و اهالی روستای ابوالفضل واقع در حاشیه اهواز، تاکنون ۱۳۰ نفر احضار شده‌اند.

به گفته کریم دحیمی، فعال حقوق بشر برای برخی از افراد که کماکان در بازداشت به سر می‌برند، وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی صادر شده و بعضي دیگر با ارائه ضمانت‌هایی چون فیش حقوقی یا کارت کارمندی آزاد شده‌اند.

او بيان می‌کند که احضار این افراد بر خلاف وعده‌های قبلی مسئولان دولتی برای حل و فصل اختلافات در این روستا بوده و منجر به افزایش تنش‌ها شده است.

ساکنان روستای ابوالفضل با حدود ۳۰۰ خانوار مدعی‌اند سندی دارند که نشان می‌دهد نزدیک به ۴۰ سال است در این محل زندگی می‌کنند، «اما بنیاد مستضعفان خود را مالک زمین آن‌ها معرفی کرده و مانع ارائه خدمات و کد روستایی به محل سکونت‌شان می‌شود».

معاون دادستان اهواز از وضعیت زمین‌های این روستا به‌ عنوان «زمین‌خواری» یاد کرده و خواهان جلوگیری از آن شده است.

احضار ۱۳۰ نفر در پرونده درگیری بنیاد مستضعفان و اهالی روستای ابوالفضل اهواز

نماینده اهواز: دلیل تخریب روستای ابوالفضل جای نامناسب آن است؛

یک روز پس از این درگیری، روابط عمومی بنیاد مستضعفان با اعلام اینکه «اقدام به تخریب منازل» روستای ابوالفضل «در جهت جلوگیری از توسعه ساخت‌وسازهای غیرمجاز و با هماهنگی کامل» مقام‌های استان انجام شده است، عنوان کرد که این حکم متوقف شده،

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، شنبه شب در مکالمه تلفنی با عبدالکریم فرحانی نماینده خوزستان در مجلس خبرگان اظهار داشت : «شورای تامین استان، شهرداری و دادستانی گفته بودند اینها زمین‌خوارند و این تصمیمی است که استان گرفته است.»

رییس بنیاد مستضعفان همچنین اظها داشت : «بنیاد معمولا با اقشار ضعیف تفاهم می‌کند و اصلا روحیه بگیر و ببند در این سازمان نیست.»

همزمان کریم حسینی، نماینده اهواز در مجلس، بدون اشاره به همجواری روستای ابوالفضل با «پایگاه پدافند هوایی اهواز»، بيان كرد که دلیل اصرار بر تخریب خانه‌های مردم این روستا قرار گرفتن آن «در کنار تاسیسات صنعتی، نفتی و انبارهایی با بارهای مختلف» است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.