نیروهای مردمی مرز ایران و افغانستان را بستند

نیروهای مردمی مرز ایران و افغانستان را بستند به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، از پنجشنبه هفته گذشته مرز مشترک ایران و افغانستان در میلک استان سیستان و بلوچستان غیر فعال شد و عملا هیچ گونه ترددی در این مرز انجام نمی‌شود.

قرار بر این بود روز گذشته ملاقات مرزی بین نمایندگان دو کشور انجام شود که این اقدام هنوز صورت نگرفته است و توقف کامیون‌ها پشت مرز دو کشور هزینه را برای صاحبان کالا و رانندگان افزایش داده است.

از سوی دیگر اخیرا مرز بین افغانستان و پاکستان هم به دلیل درگیری‌ها بسته شد و در حال حاضر فقط مسیر ترانزیتی و تردد برای افغان‌ها مسیر ایران است

سرگزی اظهار داشت: متاسفانه در گذر زمان علی رغم اینکه منافع کشور افغانستان در این حوزه بسیار زیاد است اما همین دستگاه کامیون ایرانی با شرایط بسیار سختی از این مسیر تردد می‌کنند به نحوی که حقوق رانندگان کشورمان رعایت نمی‌شود

نیروهای مردمی مرز ایران و افغانستان را بستند

نماینده استان سیستان و بلوچستان با اشاره به عدم رعایت حقوق رانندگان ایرانی توسط افغان‌ها، اظهار داشت : افغانستان هر کامیون ایرانی را راه نمی‌دهد و شرایط سختی را برای پذیرش خودروهایی ایرانی اعمال کرده است، بعضا به واسطه عدم امنیت، افرادی رانندگان ایرانی را مسلحانه تهدید می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه کوتاهی در حوزه دیپلماسی عمومی باعث شده رانندگان و مرزبانان افغان نسبت به رانندگان ایرانی بی‌احترامی و هتک حرمت کنند.

سرگزی تصريح كرد: در تمامی روابط بین الملل رعایت احترام متقابل را به عنوان یک اصل می‌شناسیم. این طور نیست که ما احترام افغانستان را در این حوزه داشته باشیم اما در طرف مقابل بدترین اهانت‌ها و تحقیرها در خاک افغانستان نسبت به رانندگان کشورمان انجام شود.

وی ادامه داد : نمی‌دانم که چرا پس از گذشت بیش از دو هفته از کند شدن تردد در مرز میلک و اخیرا مسدود کردن مسیر برگشت کامیون‌های ایرانی توسط افغان‌ها، و علی رغم تذکرات اما اقدام موثری از ناحیه وزارت امور خارجه و کشور صورت نگرفته است.

نماینده مردم زابل،زهک، هیرمند و نیمروز و هامون درباره بسته شدن مرز افغانستان و پاکستان گفت: یکی از دلایلی که افغانستانی‌ها از مرز میلک به چابهار استفاده می‌کنند این است که پاکستان نمی‌تواند امنیت ناوگان ترانزیت افغان را تامین کند. به همین دلیل به مسیر ایران روی آورده‌اند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.