پیامدهای انفجار لبنان و کمک های ایرانی

پیامدهای انفجار لبنان و کمک های ایرانی , در پی انفجار عصر روز سه شنبه در بندر بیروت که منجر به کشته، زخمی و مجروح شدن تعداد زیادی از شهروندان لبنانی شد ، در همین راستا ایران نیز تاکنون دو محموله کمک های انسان دوستانه به این کشور ارسال کرده است.

شهرداران کلانشهرهای ایران در نامه‌ای به شهردار بیروت ضمن ابراز تسلیت به مردم لبنان بابت حادثه تاسف‌بار و غم‌انگیز انفجار در بندر بیروت، آمادگی‌شان را برای هرگونه کمک‌های امدادی برای بازگشت به شرایط عادی و ایجاد آرامش اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شهرداران کلان‌شهر ایران در نامه‌ای به “جمال ایتانی” شهردار بیروت ضمن ابراز تسلیت به مردم لبنان بابت حادثه تاسف بار و غم انگیز انفجار در بندر بیروت، آمادگی شان را برای هرگونه کمک‌های امدادی برای بازگشت به شرایط عادی و ایجاد آرامش اعلام کردند.

نخستین محموله غذایی و بهداشتی ایران به بیروت رسید

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در حاشیه تحویل محموله غذایی و بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران برای مردم بیروت، با سفیر ایران در لبنان دیدار و گفتگو کرد.

همتی با تاکید بر اینکه بیشترین کمک ها اقلام دارویی و زیستی خواهد بود اضافه كرد: اگر در منطقه حادثه دیده نیاز به اسکان اضطراری وجود داشته باشد جمعیت هلال احمر ایران آماده کمک رسانی و اعزام امدادگران متخصص به این کشور است. فردا نیز یک تا دو محموله اقلام دارویی و زیستی و کمک های غذایی ۷۲ ساعته به کشور لبنان ارسال کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر وی اظهار داشت : امیدواریم با حضور پررنگ هلال احمر به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران باری از دوش مردم آسیب دیده لبنان برداشته شود.

قدردانی رئیس‌جمهور لبنان از توجه و محبت ملت و دولت ایران

قدردانی رئیس‌جمهور لبنان از توجه و محبت ملت و دولت ایران

به گزارش ایلنا، روحانی” رئیس جمهور ایران در گفت‌وگوی تلفنی با “میشل عون” رئیس جمهور لبنان، ضمن ابراز همدردی از سوی دولت و ملت ایران با دولت و ملت لبنان، اظهار داشت : حادثه انفجار بندر بیروت برای ایرانیان نیز بسیار غم‌انگیز و اندوهبار بود و مردم ایران شریک درد ملت لبنان هستند.

میشل عون نیز ضمن قدردانی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران در حادثه انفجار بندر بیروت، اظهار داشت : ملت لبنان همواره قدردان توجه و محبت ملت و دولت ایران به خود بوده و هست.

میشل عون در گفت‌وگوی تلفنی با روحانی، ادامه داد طبیعتا بررسی همه ابعاد این حادثه و جمع بندی خسارات و کمک های مورد نیاز زمان‌بر است، اما تاریخ روابط و دوستی دو ملت ایران و لبنان گواه آن است که هر گاه دولت و ملت لبنان نیاز به کمک داشته،

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.