صالحی: مذاکرات با گروسی سازنده بود

 علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مذاکرات بین دو طرف را سازنده ارزیابی کرد.

گروسی شب گذشته برای دیدار و گفت‌وگو با مقامات سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد.

صالحی در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به گروسی و همراهانش بيان کرد: آقای گروسی قبلا به عنوان دستیار مدیرکل بارها به ایران سفر کرده بود

و آشنایی ما به دوره‌ای برمی‌گردد که من نماینده ایران در آژانس بودم و ایشان هم نماینده آرژانتین در آژانس.

صالحی: مذاکرات با گروسی سازنده بود

وی اظهار داشت :‌فصل نوینی با آمدن آقای گروسی تحت مدیریت ایشان از حیث همکاری بین ایران و آژانس با این سفر آغاز می‌شود و همکاری‌های ما بیش از پیش گسترش خواهد یافت.

امیدواریم نتیجه این سفر مرضی الطرفین باشد به گونه‌ای که آژانس بر اساس اساسنامه و هم جمهوری اسلامی براساس توافقنامه پادمان و پروتکل الحاقی هر دو متقابلا به وظایف‌مان به گونه‌ای عمل کنیم که در چارچوب مقررات لازم قرار بگیرد.

گروسی: ضمانت می‌دهیم نفوذی بر آژانس نیست ولی فشار هست

صالحی تصريح کرد: صبحت‌های امروز بسیار سازنده بود و قرار شد آژانس به صورت حرفه‌ای و مستقل کار خودش را پیش ببرد و ما هم در چارچوب تعهداتی که داریم عمل کنیم.

معاون رئیس جمهور در ادامه بيان کرد که تفاهمات خوبی بین دو طرف انجام شده است و قرار شده بیانیه‌ای صادر شود و دو طرف بر روی آن کار می‌کنند.

وی اقزود: رو به جلو حرکت می کنیم و مسائل پیش رو به صورت مرضی الطرفین حل خواهد شد و تلاش می کنیم اقدامات دشمنان را خنثی کنیم.

صالحی بیان کرد: جا دارد از آقای گروسی و مجموعه آژانس که با روحیه تفاهم همکاری کردند تشکر کنیم. ایران به خوبی نشان داده زیر بار خواسته‌های خارج از تعهدات خود نمی‌رود. آنچه تعهد کردیم به آن عمل می‌کنیم و آژانس در چارچوب توافقنامه‌ها با ایران عمل می‌کند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.