واکنش ها و برخی اظهارات در مورد عادی سازی اماراتی – اسرائیل

 بعد از امضای اولین قرارداد همکاری بین دو شرکت اماراتی و صهیونیستی در پی توافق دو طرف برای عادی‌سازی روابط، اکنون تل‌آویو به دنبال راه‌اندازی پرواز مستقیم به این کشور است.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی، « نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، امروز تایید کرد که اسرائیل در حال تلاش جهت برقراری پرواز مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین گفت: «ما انتظار سرمایه‌گذاری عظیم و [رشد]گردشگری از دو طرف را داریم. اماراتی‌ها برای سرمایه‌گذاری عظیم در اسرائیل بسیار علاقمند هستند».

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو طی بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «محمد بن‌زاید»، ولی عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به توافق رسیدند که از این به بعد همکاری و روابط مشترک داشته باشند

نخست وزیر اسرائیل ، بنیامین نتانیاهو اظهار داشت که امروز سرآغاز فاز و دوره جدیدی با جهان عرب است ، پس از آنکه تصمیم گرفتیم صلح دائمی و رسمی با امارات برقرار کنیم ، روابط دیپلماتیک ، سرمایه گذاری هایی که به اقتصاد اسرائیل کمک می کند و پروازهای مستقیم با امارات را برقرار می کند.

وی خاطرنشان کرد: این یک توافقنامه تاریخی است که از توافق صلح با مصر که بین مناخم پکن و رئیس جمهور سادات منعقد شده نیز مهم نیست.

واکنش ها و برخی اظهارات در مورد عادی سازی اماراتی – اسرائیل

در بیانیه مشترک اماراتی – آمریکایی و اسرائیلی که توسط روزنامه اماراتی البیان منتشر شده است ، آمده است که طبق برنامه صلح اعلام شده امروز ، همه مسلمانان ممکن است برای بازدید از مسجد الاقصی و اقامه نماز در آن بیایند و سایر اماکن مقدس در بیت المقدس باید برای نمازگزاران همه ادیان باز باشد.

اظهارات وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ، انور قرقاش

وزیر امور خارجه امارات متحده عربی ، انور قرقاش تأکید کرد که نتیجه گیری از توافق عادی سازی با اسرائیل برای نجات از راه حل دو کشور و “خرید وقت” برای از سرگیری مذاکرات بین تل آویو و فلسطینی ها ضروری است.

قرقاش هم نوشت: معاهده صلح امارات و اسرائیل تصمیمی حاکمیتی است و علیه ایران نیست؛ این را می‌گوییم و تکرار می‌کنیم. مداخله در تصمیم‌هایمان را نمی‌پذیریم همانگونه که تهدید را نمی‌پذیریم چه از روی خشم باشد چه نگرانی. تصمیم‌های راهبردی ما، متحولانه است که تأثیرات خود را خواهد داشت؛ تصمیم‌های آینده ما موقعیت و رقابت را تقویت خواهد کرد.

مکرون در تماس تلفنی با محمود عباس : به دنبال صلح در خاورمیانه هستیم

رئیس جمهور فرانسه اعتقاد دارد که پس از توافق امارات با رژیم صهیونیستی، فصل تازه ای برای صلح در خاورمیانه آغاز شده است

وی اضافه كرد : پیدا کردن یک راه منطقی که با قوانین جامعه جهانی همخوانی داشته باشد، مهم‌ترین اولویت باقی مانده است.

این رسانه‌ها نوشته‌اند که مکرون، محمود عباس را به پاریس دعوت کرده تا در مورد وضعیت فلسطین صحبت کنند و عباس نیز این پیشنهاد را پذیرفته است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.