«اجرای حکم اعدام» پنج معترض دی ماه ۹۶ را تکذیب کرد

رئیس‌ کل دادگستری استان اصفهان (محمدرضا حبیبیجمعه ۱۰ مرداد «اجرای حکم اعدام پنج نفر» از معترضان دی ماه ۱۳۹۶ را تکذیب کرده است.

طی روزهای اخیر گزارش‌هایی در خصوص قطع تماس با پنج معترض د‌ی‌ماه سال ۱۳۹۶ که محکوم به اعدام شده‌اند، با خانواده هایشان منتشر شده و به همین دلیل گروه‌های مدافع حقوق بشر نسبت به احتمال «اعدام مخفیانه» این پنج معترض زندانی ابراز نگرانی کرده‌اند.

محمدرضا حبیبی اظهار داشت : «هیچ گونه تعیین وقتی برای اجرای حکم این ۵ نفر که تشریفات قانونی اجرای آن طی شده باشد وجود نداشته و اخبار منتشره در خصوص اجرای این احکام از پایه و اساس کذب است.»

در همین زمینه، محمدرضا حبیبی روز گذشته هم به «میزان» خبرگزاری قوه قضائیه تصريح كرد: «در این زمینه اصلا رای قطعی آماده اجرا وجود ندارد.» با این حال دادگستری اصفهان توضیحاتی در خصوص حکم صادره برای این پنج معترض زندانی ارائه نکرده است.

در همین زمینه، شماری از اعضای خانواده این پنج زندانی به همراه نزدیکان آنها مقابل زندان مرکزی اصفهان تجمع کردند. به دنبال انتشار گزارش‌ها در خصوص قطع تماس زندانیان، گفته می‌شود دست‌کم یکی از این پنج زندانی توانسته است با خانواده خود ملاقات کند.

این نخستین بار نیست که دادگستری اصفهان خبر اجرای حکم اعدام این پنج نفر را تکذیب می‌کند.

ابراز نگرانی درباره «وضعیت پنج معترض» محکوم به اعدام در زندان اصفهان

ابراز نگرانی درباره «وضعیت پنج معترض» محکوم به اعدام در زندان اصفهان

فعالان حقوق بشر می‌گویند، تماس پنج معترض د‌ی‌ماه سال ۱۳۹۶ که محکوم به اعدام شده‌اند، با خانواده هایشان قطع شده است و به همین دلیل خانواده‌های آنها نگران هستند.

مدیر سازمان حقوق بشر ایران در گفت‌و‌گو با رادیو فردا اظهار داشت ، مطلع شده‌ایم که تماس پنج معترض دی‌ماه ۹۶، که به اعدام محکوم شده بودند با خانواده‌هایشان قطع شده است و مسئولان زندان و مسئولان قضایی هیچگونه پاسخی به نگرانی این خانواده ها نمی‌دهند.

در اطلاعیه دادگستری اصفهان آمده است که «تاکنون هیچ‌گونه تایید اجرای حکمی از سوی مراجع عالی قضایی در این زمینه واصل نشده است».البته اصل احکام هم رد نشده و توضیحی هم در مورد این‌که آیا پرونده بازداشت‌شدگان مسیر دیگری یافته، ارائه نشده‌است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.