موسوی سخنگوی وزارت خارجه عهده‌دار سفارت ایران در باکو شد

 سید عباس موسوی یازدهمین سخنگوی دستگاه دیپلماسی امروز (شنبه) و پیش از عزیمت به محل ماموریت با حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد. او جایگزین جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان شده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی دوشنبه هفته گذشته در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد که به احتمال خیلی قوی بنده به زودی عازم آنجا خواهم شد.

وي خاطرنشان کرد: جانشین بنده رسما معرفی خواهد شد، قدری زمان بدهید که رسما آن را خدمت شما و افکار عمومی اعلام کنیم.

به گزارش فارس، سفیران جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای جمهوری آذربایجان، عمان، کره شمالی، بوسنی و هرزگوین، نامیبیا و گرجستان امروز و پیش از عزیمت به محل ماموریت خود با رئیس جمهور دیدار و گفت‌و‌گو کردند.

روحانی در این دیدار برای سفرای جدید کشورمان آرزوی موفقیت کرد و از آنان خواست ضمن معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کشورمان به سرمایه گذاران و بخش‌های خصوصی و دولتی محل ماموریت خود، برای توسعه، تقویت و تحکیم روابط و مناسبات همه جانبه با دیگر کشورها تلاش کنند.

خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس حاکی از آن است که «سعید خطیب‌زاده» معاون پژوهشی و مطالعاتی مرکز مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران قرار است به عنوان دوازدهمین سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جایگزین سید عباس موسوی، عهده‌دار این سمت شود.

او پیش از این به عنوان دیپلمات ایرانی در آلمان و کانادا هم فعالیت کرده است.

موسوی سخنگوی وزارت خارجه عهده‌دار سفارت ایران در باکو شد

درباره موسوي

سید عباس موسوی یک دیپلمات ایرانی است که از آوریل سال 2019 مقام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران را عهده دار بود.

قبل از آن هم در سمت‌هایی چون رئیس اداره دیپلماسی رسانه‌ای، دبیر اول سرکنسولگری ایران در هنگ کنگ و رایزن دو سفارت ایران در هلند مشغول به خدمت بوده است.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.