۱۶۱ فوتی جدید کرونا در ايران ؛ تنها نقطه سبز کشور ( جزیره ابوموسی ) هم زرد شد

دکتر سیماسادات لاری اظهار داشت : از دیروز تا امروز ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ايران شناسایی شد که ۹۴۳ نفر از آنها بستری شدند.

لاری اظهار داشت : متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۱ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.و مجموع بیماران کرونا در ايران به ۳۴۱ هزار و ۷۰ نفر رسید.

وی اضافه كرد : خوشبختانه تا کنون ۲۹۵ هزار و ۶۳۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

لاری افزود : تا کنون دو میلیون و ۸۳۶ هزار و ۲۵۲ آزمایش تشخیص کرونا در ايران انجام شده است. وبه گفته وی، ۳۹۱۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

استانهای در وضعیت قرمز :

وی درباره استانهای در وضعیت قرمز بیماری گفت: استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری اظهار داشت : همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

( جزیره ابوموسی )

وی افزود : با همکاری مردم در رعایت پروتکلهای بهداشتی، تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت ستاد استانی، از هفته اول تیر ماه نمودار ابتلا و بستری در این استان روند نزولی به خود گرفته، اما علیرغم این روند کاهشی، در برخی شهرستانهای استان وضعیت شیوع بیماری همچنان حساس و شکننده است؛

وی همچنین اظهار داشت : تنها نقطه سبز کشور و بدون بیماری کرونا در جزیره ابوموسی بود که متاسفانه در هفته گذشته به نقطه زرد یعنی با خطر متوسط بیماری تبدیل شد.

لاری اضافه كرد : میانگین استفاده از ماسک در استان هرمزگان بیش از ۸۷ درصد است و بیشترین میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی در بیمارستانها و داروخانه ها و کمترین میزان آن در پایانه های مسافری درون شهری و آرامستانها است. درخواست داریم تا هموطنان در این استان با اهتمام بیشتر در رعایت پروتکل ها و استفاده جدی تر و از ماسک را داشته باشند تا خروج شهرستانهای این استان از وضعیت قرمز و هشدار را شاهد باشیم.

وی همچنین از هموطنان خواست تا از هر گونه سفر غیرضروری به ویژه به شهرستانهای قرمز این استان خودداری کنند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.