اولین نشست کارگروه تجارت بشردوستانه با ایران امروز برگزار می‌شود

 بعد از گزارش‌ها مبنی بر توافق تهران و سئول برای ایجاد کارگروه درباره تجارت بشردوستانه، وزارت خارجه کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) از گفت‌وگو دوجانبه بین دو کشور خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، این وزارتخانه با صدور بیانیه‌ای تصريح کرد که هیأت‌های ایرانی و کره‌ای امروز طی نشست ویدئوکنفرانسی، اولین جلسه کارگروه برای مباحثه درباره توسعه تجارت بشردوستانه را برگزار می‌کنند.

بر این اساس، در جلسه امروز تهران و سئول قرار است درباره اقلام دارای اولویت جهت صادرات به ایران، دستورالعمل‌های تجاری و نحوه اداره کردن بستر گفت‌وگوی جدید، بحث خواهد شد.

بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آمده است: «دولت ما به همکاری‌های روان در سازمان‌های مرتبط و مشورت‌های فعال با ایران جهت حمایت از شرکت‌های ما که خواهان ورود به بازار ایران برای [تامین] اقلام بشردوستانه ادامه می‌دهد».

اولین نشست کارگروه تجارت بشردوستانه با ایران امروز برگزار می‌شود

به نوشته یونهاپ، مقام‌های کره جنوبی از وزارتخانه‌های امور خارجه، بهداشت، دارایی و صنعت به همراه دیگر سازمان‌های مرتبط در این نشست مشترک با ایران شرکت می‌کنند.

کشمکش‌های اخیر بین سئول و تهران بر سر پول‌های

این خبرگزاری اعلان کرد که دارایی ایران در دو بانک کره جنوبی مجموعا به ارزش ۷ میلیارد دلار از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ به بهانه تحریم‌های آمریکا بر واردات نفت ایران توسط سئول، بلوکه شده است.

یونهاپ هفته قبل گزارش کرده بود معاون وزیر خارجه کره جنوبی در امور اقتصادی ریاست طرف کره‌ای را در این جلسه که قرار است با شرکت مقامات سایر وزارتخانه‌ها و آژانس‌های تجاری این کشور برگزار شود، برعهده خواهد داشت. رئیس سازمان غذا و داروی ایران و مقامات بانک مرکزی از طرف ایران در این جلسه حضور خواهند داشت.

روز پنجشنبه اما یک مقام وزارت خارجه کره جنوبی ادعا کرده بود آمریکا اجازه انتقال پول ایران به کانال سوئیس را نمی‌دهد

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.