نگران از روابط چین و ایران در منطقه و اظهارات پامپئو

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پامپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز با تاکید بر اینکه واشنگتن به زودی علیه شرکتهای نرم افزاری چینی اقداماتی اتخاذ خواهد کرد به پکن در زمینه توافق تجاری با ایران هشدار داد.

پامپئو تاکید کرد که دونالد ترامپ طی روزهای آینده علیه شرکتهای چینی و شرکتهایی که حکومت چین را مستقیما از نظر اطلاعاتی تغذیه میکنند تحت عنوان خطرات امنیت ملی این کشور اقداماتی اتخاذ خواهد کرد. وی در این زمینه جرئیات بیشتری ارائه نکرد.

پامپئو به فاکس‌نیوز اظهار داشت : «طی روزهای آتی اقدامی توسط آمریکا علیه شرکت‌های نرم‌افزازی چین که تهدیدهایی برای امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آیند اتخاذ خواهد شد.»

وی درباره روابط چین با ایران هم گزارشها درباره نزدیکی پکن و تهران برای امضای یک توافق اقتصادی 400 میلیارد دلاری و توافق امنیتی را محکوم کرد.

وی ادامه داد، تحریمهای آمریکا علیه ایران بر شرکتهای چینی نیز دلالت میکند و مدعی شد که دستیابی ایران به پول و سلاح خطراتی برای منطقه در پی خواهد داشت.

پامپئو

پامپئو در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت : من فکر میکنم کشورها در خاورمیانه باید این را ببینند که ورود چین به ایران باعث بی ثباتی منطقه خواهد شد.

قرار است در قالب این توافق که هنوز نهایی نشده است، چین طی 25 سال 400 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه‌های کلیدی از جمله زیرساخت و حوزه انرژی ایران انجام دهد

نگرانی تل‌آویو از توافق پکن و تهران

روزنامه جروزالم‌پست در یادداشتی درباره توافق ۲۵ ساله میان ایران و چین تصريح كرد «با توجه به کاهش نفع چین از خرید نفت از ایران به‌خاطر تحریم‌های امریکا و حقیقتاً به‌خاطر وجود دیگر منابع تأمین‌کننده نفت، دلایل كمي درخصوص تعمیق حضور یا تعهد چین نسبت به ایران وجود دارد، خواه در زمینه تجاری در بخش انرژی و زیرساخت‌ها، خواه در زمینه فروش تسلیحات.»

روزنامه صهیونیستی «هاوارد شاتز» اقتصاددان شرکت امریکایی گفته است: «چین تمایل دارد روابط خوب خود را با همه طرف‌ها در خاورمیانه حفظ کند، در سرمایه‌گذاری، و بیش از پیش به خاورمیانه به‌عنوان محلی برای استقرار زیرساخت‌های ارتباطی خود و ایجاد یک جاده ابریشم دیجیتال، می‌نگرد».

به گفته شاتز، چین به‌خاطر گسترش همکاری‌های تکنولوژیک با رژیم صهیونیستی قصد ندارد این رژیم را با خود غریبه کند. با این حال عده‌ای از مسئولان رژیم صهیونیستی از قرارداد با چین نگران هستند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.