حسین مرعشی در مصاحبه با همشهری

 حسین مرعشی در مصاحبه با همشهری با رد شعار به عقب برنمی‌گردیم، از ناتوانی اصلاحات در تنظیم روابط با قدرت و ضرورت تغییر راهبرد به سوی اصلاحات اقتصادی اظهار داشت

محور مصاحبه حال و روز اصلاحات بود و اینکه چشم‌انداز جریان اصلاحات در آینده سیاسی کشور چگونه خواهد بود. بدون هیچ تعارفی و به صراحت اظهار داشت : اصلاحات سیاسی و فرهنگی در شرایط فعلی کشور راه به جایی نمی‌برد.

سپس در تأیید ضرورت گام‌برداشتن به سمت اصلاحات اقتصادی از دوگانه افغانستان و چین اظهار داشت و اینکه در شرایط منطقه‌ای-خاورمیانه – سودای دمکراسی غربی داشتن بیراهه است.

از او پرسیدم طی 23سالی که از عمر اصلاحات می‌گذرد، چه چیزی باعث شد شعارهایی بدهید که مطالبه عمومی را بالا ببرد و حالا در اجرایی‌‌کردنش ناکام مانده‌اید؟

حسین مرعشی در مصاحبه با همشهری

بی‌درنگ و با خنده جواب داد که: «خدا کند‌ آدم را سگ بگیرد، جو نگیرد» و در جای دیگری از مصاحبه حرفش را اینگونه تکمیل کرد که: «ما باید بدانیم که وقت حرف‌های قشنگ گذشته است.»

فعالان و چهره‌های پر‌اقبال‌ترین جریان سیاسی همه این سال‌ها جوگیر بودند؟

وي اظهار داشت : «به گذشته کاری ندارم، الان باید آینده را ساخت، در عرصه سیاسی و فرهنگی کار ما بسیار سخت و نشدنی است، چون نمی‌توانیم در این مسائل با قدرت اصلی نظام به‌نظر مشترک برسیم، چون مشترکات‌مان کم است.»

پیش‌بینی من این است که امسال سال پایانی تحریم‌های سنگین علیه ایران است و تا قبل از اینکه تحریم‌ها بشکنند، نباید کشور بشکند و دچار بحران‌های اقتصادی حاد شود و ما به‌راحتی با ذخایر موجود در ایران می‌توانیم کشور را یکی، دو سال دیگر اداره کنیم تا فشاری بر مردم وارد نشود.

شما اشاره کردید که تحریم‌ها نهایتا 2سال دیگر ادامه می‌یابند. اگر تحریم‌ها باقی ماندند و شرایط به همین منوال و حتی دشوار‌تر شد، مردم ضرر نمی‌کنند؟

فکر می‌کنم پایان امسال ما از تحریم‌ها عبور می‌کنیم. مردم هم ضرر نمی‌کنند؛ چون دولت حداقل کفی را برای سود تضمین می‌کند و مثل اوراق مشارکت حداقل سود را برای مردم درنظر می‌گیرد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.