کناره گیری هوک از سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و نظر موسوی

 نیویورک تایمز گزارش داد برایان هوک، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، قصد دارد تصمیم خود را برای استعفا از مقامش اعلام کند. قرار است الیوت آبرامز ، سیاستمدار محافظه‌کار و نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا، جانشین هوک شود.

پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در بیانیه‌ای‌ راجع به استعفای برایان هوک از سمت نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، بيان کرد: «هوک در مقابله با رژیم ایران به نتایجی تاریخی دست پیدا کرد.» او ادامه داد : «هوک در مذاکره برای آزادی مایکل وایت و ژیو وانگ از زندان موفق بود.»

پمپئو عملکرد هوک را در مقام مدیر سیاست‌گذاری تحسین کرد و افزود او مجموعه‌ای از راهبردهای جدید را عملی کرده که در خدمت منافع امنیت ملی آمریکا و متحدانش بوده است. وزیر خارجه ایالات متحده همچنین هوک را مشاور مورد اعتماد و دوست خوب خود خواند.

کناره گیری برایان هوک از سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و نظر موسوی

پمپئو، ضمن تایید استعفای برایان هوک، اعلام کرد که الیوت آبرامز ، نماینده فعلی آمریکا در امور ونزوئلا، جانشین برایان هوک در سمت نماینده ویژه آمریکا در امور ایران می‌شود.

الیوت آبرامز، که در حال حاضر نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلاست و از دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان سمت‌های مختلفی در وزارت خارجه آمریکا بر عهده داشته است و در ماجرای ایران کنترا نیز اتهاماتی متوجه او شده بود.

موسوی: ایران لقمه بزرگتر از دهان همه مقامات فعلی و آینده آمریکایی است

به گزارش خبرگزاری فارس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز در توئیتی پس از کناره گیری برایان هوک در امور ایران از سمتش تصريح كرد: تفاوتی بین جان بولتون، برایان هوک یا الیوت آبرامز نیست؛ وقتی سیاست آمریکا در قبال ایران مطرح است؛ مقامات آمریکایی لقمه بزرگتر از دهان خود برداشته‌اند. برای مایک پامپئو، دونالد ترامپ و آیندگان هم به همین صورت است.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.