آخرين آمار كرونا در ايران و اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت

 لاری روز یکشنبه درباره آخرین آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به این ویروس در ايران تصريح کرد: ️از دیروز تا امروز ۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۱۳ بیمار جدید مبتلا به کرونا در ايران شناسایی شد که ۸۸۲ نفر از آنها بستری شدند

. با این حساب، مجموع بیماران کرونا در ايران به ۳۵۸ هزار و ۹۰۵ نفر رسید.

وی افزود : متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۴۱ بیمار کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت : خوشبختانه تا کنون ۳۰۹ هزار و ۴۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۸۴۱ نفر از بیماران مبتلا به کرونا در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری افزود: تاکنون سه میلیون و ۳۶ هزار و ۷۱۱ آزمایش تشخیص کرونا در ايران انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت : استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند

آخرين آمار كرونا در ايران و اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت

وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد

وی درباره وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در این استان شاهد یک خیز نسبتا متوسط در اسفند ۹۸ و فروردین ۹۹ بودیم. از اواخر فروردین ماه، نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان روند نزولی به خود گرفت و این سیر نزولی تا پایان اردیبهشت ادامه پیدا کرد.

از خرداد ماه مانند بسیاری از استان‌های دیگر، نمودار موارد بیماری در این استان دوباره شیب صعودی گرفت و در نیمه دوم تیر ماه، موارد ابتلا و بستری در این استان به بیشترین میزان خود از زمان شیوع بیماری رسید.

لاری اضافه كرد : با وجود آن‌که در مرداد ماه امسال، تعداد موارد ابتلا و بستری روزانه در استان کهگیلویه و بویراحمد تا حدی روند کاهش به خود گرفته، ولی وضعیت بیماری همچنان در اغلب شهرستان‌های این استان حساس، شکننده و نگران کننده است.

در هفته گذشته چهار شهرستان این استان به وضعیت قرمز بیماری تبدیل و در حال حاضر شهرستان‌های بویراحمد، چرام، کهگیلویه، گچساران و لنده در این استان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت : بر اساس بررسی‌های انجام شده، میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان ۸۴.۳ درصد است که بیشترین میزان رعایت مربوط به داروخانه‌ها و دفاتر پیشخوان دولت و کمترین میزان رعایت در پاساژها و مراکز خرید این استان گزارش شده است.

لاری گفت: امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر و همگانی‌تر از ماسک توسط مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد خروج شهرستان‌های این استان از وضعیت قرمز کرونا باشیم.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.