“رژیم ترکیه از سازمان های تروریستی در شبه قاره هند پشتیبانی می کند.”

روزنامه هندوستان تایمز با استناد به منابع امنیتی هند گفت: رژیم ترکیه از سازمان های تروریستی در شبه قاره هند پشتیبانی می کند و این روزنامه تأیید کرد که سازمان های تروریستی در ایالت کرالا و در منطقه کشمیر بودجه از گروه های وفادار به اردوغان دریافت می کنند.

افرادی که با این تحولات آشنا هستند ، به هندوستان تایمز گفتند که سازمان های اسلامی افراطی در مناطقی از این کشور از جمله کرالا و کشمیر ، از گروه های ترکی پشتیبانی می شوند که تحت حمایت دولت رجب طیب اردوغان در آنکارا ، حمایت و بودجه دریافت می کنند.

تلاش آنکارا برای گسترش نفوذ خود در میان مسلمانان آسیای جنوبی بر خلاف اوج تردید رئیس جمهور اردوغان برای به چالش کشیدن تسلط عربستان سعودی در جهان اسلام در یک سطح جهانی و ارائه یک تغییر شکل یافته ، محافظه کار ترکیه با سنتهای عثمانی به عنوان الگویی برای سایر ملل اسلامی

هفته گذشته کلیسای جامع بیزانس هاگیا سوفیا به یک مسجد یک گام بزرگ در این جهت بود که توسط مفسران به عنوان نقطه عطف در تولد دوباره ترکیه به عنوان یک ملت قدرتمند و مسلمان شمرده می شد. این کلیسا پس از فتح عثمانی قسطنطنیه و از مسجد به موزه در سال 1934 به مسجدی تبدیل شده بود.

اردوغان است تا خود را به عنوان محافظ جهانی از مسلمانان

این تغییر مطابق با برنامه بلند مدت اردوغان است تا خود را به عنوان محافظ جهانی از مسلمانان ، دقیقاً مانند خلفای عثمانی ، طراحی کند. وی سال گذشته برای ساخت اتحاد کشورهای اسلامی غیر عربی به همراه تعداد معدودی از کشورها از جمله Imran Khan پاکستان و Mahathir Mohamad مالزی گام های کودک برداشته بود. ایران و قطر نیز حضور داشتند.

مقامات معتقدند که دستور کار سیاسی اردوغان باعث شده است تا دولت وی نفوذ خود را با مسلمانان آسیای جنوبی بویژه کشورهایی در هند گسترش دهد.

مقامات هندی گفتند كه دولت ترکیه سالها رهبر جدایی طلب كشمیر از جمله سید علی شاه گیلانی بودجه را تأمین كرده بود. اما این مقیاسی است که به سرعت در حال گسترش است و اخیراً سازمان های امنیتی را برای انجام یک بررسی گسترده ترجیح داده اند.

دولت اردوغان بودجه های مذهبی را در هندوستان سرمایه گذاری می کند ، اصولگرایان را برای رادیکال کردن مردم استخدام می کند و حتی از رادیکال های تازه استخراج شده در سفرهای تمام هزینه به ترکیه برای تقویت یادگیری خود استفاده می کند.

ترکیه تنها کشوری است که به طور فعال از برنامه کشمیر پاکستان در سازمان کنفرانس اسلامی حمایت می کند و همچنین روابط نزدیک اقتصادی با چین را حفظ می کند.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.