انفجار شدید بیروت وواکنش‌های بین المللی

در پی انفجار شدیدی که در بندر بیروت رخ داد و ده‌ها کشته و هزاران زخمی برجای گذاشت، مقامات کشورهای مختلف با مسئولان و مردم لبنان ابراز همدردی کردند.

در گفت‌وگوی تلفنی صبح امروز، ظریف با اعلام مراتب همدردی با ملت و دولت لبنان‌، جان باختن شهروندان لبنانی در حادثه انفجار مخزن در بندر بیروت را به همتای لبنانی و ملت و دولت این کشور تسلیت گفت.

به گزارش اینترآذ به نقل از روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای تصريح کرد که این سازمان از لبنان پس از وقوع انفجار مهیبی که در بیروت رخ داد، حمایت می‌کند

گوترش به خانواده قربانیان و همچنین دولت و ملت لبنان به طور کلی تسلیت گفت و برای زخمی شدگان از جمله نیروهای حافظ صلح وابسته به سازمان ملل مستقر در لبنان آرزوی شفای عاجل کرد.

وی افزود، سازمان ملل به حمایت از لبنان در این شرایط سخت پایبند باقی می‌ماند و کمک‌های لازم برای تعامل با این مصیبت ارائه خواهد شد.

انفجار شدید بیروت وواکنش‌های بین المللی

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصريح كرد : ما آماده ارائه کمک به لبنان هستیم و عمیقاً به خانواده‌های قربانیان این انفجار تسلیت می‌گوییم.ودر همین حال، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بر آمادگی کشورش برای ارائه “هرگونه کمک ممکن” به لبنان در پی این انفجار تاکید کرد.

سفارت آمریکا در بیروت هم از مردم لبنان خواست تا به خاطر انتشار گاز سمی در نتیجه این انفجار در خانه‌هایشان بمانند و ماسک بزنند

ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در توئیتی به زبان عربی، همدردی خود را با لبنان اعلام کرد.

ماکرون با بیان اینکه فرانسه کنار لبنان ایستاده و از آن حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد که کشورش پس از انفجار بزرگی که در بیروت رخ داد و در نتیجه آن چندین تن کشته و زخمی شدند، کمک‌هایی ارائه می‌دهد.

مقامات آلمان نیز اعلام کردند که پس از وقوع انفجار بزرگ در بیروت، به لبنان کمک‌هایی ارسال خواهد شد.ووزارت خارجه آلمان در صفحه کاربری خود در توییتر تصريح کرد: چند تن از کارمندان سفارت ما در نتیجه این انفجار زخمی شدند. برلین در این لحظات سخت در کنار بیروت می‌ایستد و به لبنان فورا کمک ارسال خواهیم کرد.

در همین راستا، بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس از آمادگی کشورش برای کمک به لبنان خبر داد.ووی افزود : انگلیس آماده کمک کردن به تمامی روش‌های ممکن از جمله کمک به شهروندان انگلیسی آسیب دیده است.

، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در تماس تلفنی با میشل عون، همتای لبنانی خود، کشته شدن شماری از شهروندان لبنانی در پی انفجار بندر بیروت را تسلیت گفت و برای مجروحان نیز آرزوی شفای عاجل کرد.

همزمان، سیسی، رئیس جمهوری مصر در واکنش به انفجار بیروت، به برادران در دولت و ملت لبنان تسلیت گفت و و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل و برای خانواده‌های قربانیان صبر مسألت کرد.

در همین حال، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر آمادگی و همبستگی فلسطین با رهبری و ملت لبنان در پی این انفجار تاکید کرد

واکنش لبنان به ادعای ترامپ درباره علت انفجار در بیروت

سفارت لبنان در آمریکا اظهارات « ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا درباره انفجار مهیب در بیروت را رد کرد.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای که به نشریه «نیوز ویک» ارسال کرد نوشت: «تا آنجا که دولت لبنان می‌داند، تا به این لحظه شواهدی به‌دست نیامده است که نشان دهد این حادثه در اثر حمله‌ای عامدانه یا هرگونه بمب‌گذاری اتفاق افتاده باشد».

در این بیانیه آمده است: «شواهد اولیه حاکی از وقوع انفجار عظیم در یک انبار مواد شیمیایی است و تحقیقات درخصوص علت حادثه همچنان ادامه دارد».

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.