درخواست کارشناسان سازمان ملل برای لغو تحریم ها علیه ایران واظهارات ترامب

 پایگاه «میدل ایست آی» گزارش داد که گروهی از کارشناسان سازمان ملل خواستار لغو تحریم های یکجانبه علیه کشورها شامل ایران و یمن شدند.

در بیانیه ای که از سوی این گروه منتشر شده، آمده است که تحریم ها موجب رنج مردم کشورهایی مانند ایران، سوریه، یمن، کوبا و ونزوئلا شده اند.

هدف درخواست ان به لغو تحریم

این گروه از کارشناسان تاکید کرده اند که معافیت های بشردوستانه در دوره کرونا کارایی ندارند و مردم کشورهایی که هدف این تحریم ها قرار گرفته اند، از دریافت درمان های نجات بخش و محافظتی در برابر شیوع کرونا محروم هستند.

«آلنا دوهان»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور مربوط به تاثیرات منفی اقدامات یکجانبه، در این بیانیه اظهار داشت : تحریم ها باید برداشته شوند و یا دست کم کاهش یابند تا مردم بتوانند به کالاهای اساسی مانند مواد ضد عفونی کننده برای زنده ماندن دسترسی داشته باشند

این مقام سازمان ملل می گوید از زمان درخواست وی در ماه آوریل که خواستار برداشته شدن تمامی تحریم های یکجانبه برای مبارزه موثر با کرونا شده بود، تاکنون هیچ چیزی تغییری صورت نگرفته است.

گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

گفت‌وگوی ترامپ و مکرون درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران

دونالد ترامپ و امانوئل مکرون در خصوص اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران توسط سازمان ملل رایزنی کردند.این مقام کاخ سفید جزییات بیشتری در خصوص مذاکرات رهبران آمریکا و فرانسه در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی ایران ارئه نکرده است.

پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفته بود که ایالات متحده هفته آینده در شورای امنیت سازمان ملل خواستار رای گیری درباره تمدید تحریم تسلیحاتی ایران خواهد شد.

فارین پالسی متن این پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را منتشر کرده است.وبلومبرگ نوشته است، این قطعنامه از کشورهای عضو سازمان ملل می‌خواهد که از فروش یا خرید هرگونه سلاح از ایران پرهیز کنند.

اما کلی کرفت، سفیر آمریکا در سازمان ملل، سه شنبه هفته جاری گفته بود که این قطعنامه احتمالا از سوی روسیه و چین وتو خواهد شد.

شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ بيانکرد که این تحریم‌ها در ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰، پایان ‌یابد.

آمریکا بشدت با برداشته شدن این تحریم مخالفت کرده و پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در اختیار اعضای شورای امنیت قرار داده است که خواستار تمدید تحریم می‌شود.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.