معامله F-35 قطر می تواند منجر به بی ثباتی منطقه شود

 معامله F-35 قطر می تواند منجر به بی ثباتی منطقه شود :یک تحلیلگر از خلیج عرب به آروتز شووا می گوید: قطر و ایران همکاری نظامی دارند ، F35 در قطر به معنی سلاح های پیشرفته در دستان اشتباه است

یک تحلیلگر ساکن خلیج عرب که با بسیاری از رهبران و مقامات منطقه در ارتباط نزدیک است ، با آروتز شووا در مورد درخواست رسمی ارائه شده توسط قطر از ایالات متحده برای خرید هواپیماهای جنگنده F-35 صحبت کرد. نام وی به دلایل شخصی پنهان مانده است.

این تحلیلگر تاكيد كرد: “قطر و ایران همکاری نظامی زیادی دارند” و چنین معامله ای می تواند به بی ثباتی بیشتر منجر شود.

به دنبال توافق آبراهام ، که امروز توسط دولت اسرائیل تصویب شد ، این تحلیلگر می گوید: “امارات و اسرائیل نگرانی مشترکی در مورد اهداف قطر دارند زیرا آنها (قطر و ایران) سابقه بی ثباتی در منطقه را دارند”.

معامله F-35 قطر می تواند منجر به بی ثباتی منطقه شود

وی افزود که قطر مخالف توافق نامه های تنظیم مقررات اخیر است: “قطر می خواهد توافقنامه صلح بین بحرین و اسرائیل متوقف شود! ما می خواهیم پایدار بماند!”

این تحلیلگر نتیجه گیری می کند: “F-35 در قطر به معنی سلاح های پیشرفته در دستان اشتباه است که منجر به یک خاورمیانه ناپایدار می شود”.

امضای توافقنامه صلح واشنگتن

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد كه قطر درخواست رسمی خود را برای خرید هواپیماهای F-35 به ایالات متحده ارسال كرده است ، وزارت خارجه آمریكا به طور رسمی به این گزارش پاسخ نداد و جای نگرانی منطقه ای را فراهم كرد.

وزیر اطلاعات اسرائیل در پاسخ به نشریه ای در مصاحبه با گالی تزال گفت که اسرائیل با هر نوع معامله ای بین ایالات متحده و قطر که شامل فروش هواپیمای F-35 باشد مخالفت خواهد کرد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.