رئیس بانک مرکزی ایران: مصمم هستیم نرخ ارز را کنترل کنیم

 


عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران روز شنبه ۱۲ مهرماه بار دیگر بر عزم این بانک برای کنترل قیمت ارز در کشور بيان کرد

، عبدالناصر همتی در مراسم «تقدیر از صادرکنندگان عرصه بازگشت ارز به کشور» با اشاره به این‌که «مصمم هستیم نرخ ارز را کنترل کنیم»گفت: «نفع کشور در تقویت ارزش پول ملی است و بر همین اساس برای تعدیل نرخ ارز تلاش می‌کنیم.»

 

این در حالی است که دو سال گذشته ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی به شدت سقوط‌ کرده است. همتی پیش از این هم از «دخالت هدفمند» برای کنترل بازار ارز خبر داده بود

ولی به رغم وعده‌ها قیمت دلار همواره صعودی بوده و اواخر مرداد ماه سال جاری به بالای ۲۵ هزار تومان رسید، اما همان زمان بانک مرکزی با تزریق نزدیک به یک میلیارد دلار ارز، قیمت دلار را به حدود ۲۱ هزار تومان کشاند..

 تحریم‌های ظالمانه خواهد شکست

وی ادامه داد : «معتقدم این شرایط باقی نمی‌ماند و این تحریم‌های ظالمانه خواهد شکست؛ ديروز تأکید کردم خبرهای مطلوبی از آزادسازی منابع مسدودی دارم؛ چرا که در زمان حاضر ده‌ها میلیارد دلار از ذخایر بانک‌مرکزی به دلیل ترس از جرایم آمریکا در دیگر کشورها مسدود است.»

 

عبدالناصر همتی با این حال با اشاره به این که «بعضي از منابع مسدود شده در بانک‌های خارجی آزاد شده»، افزود: «۸ میلیارد دلار از مجموع ۲۷ میلیارد دلار ارز معوق شده حاصل از صادرات، به چرخه اقتصاد کشور بازگشت.»


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.