بورس تهران ۴۶ هزار واحد سقوط کرد

 


 بورس تهران روز یکشنبه، ۲۷ مهرماه با افتی ۴۷ هزار واحدی به حدود ۱.۵ میلیون واحد رسید که نسبت به ديروز بیش از ۳ درصد کاهش نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، شرکت‌های عمده معدنی، پترشیمی و پالایشگاهی كشور بیشترین سهم را از افت شاخص بورس داشته‌اند.

شاخص کل بورس ایران از حدود ۵۰۰ هزار واحد در ابتدای سال به ۲ میلیون واحد در نیمه مرداد ماه اوج گرفت. زيادي از کارشناسان «دستکاری دولت» در بورس و ایجاد حباب را عامل جهش شاخص توصيف کرده‌ بودند.

 برای جبران کسری بودجه امسال

دولت برای جبران کسری بودجه امسال، برنامه ۱۰ برابر کردن فروش اموال و شرکت‌های دولتی، همچنین انتشار گسترده اوراق قرضه را داشت.

مصادر در نظر گرفته شده در بودجه امسال از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول دولت با افزایشی بیش از ۱۰ برابری نسبت به بودجه پارسال، حدود ۴۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده

 و گزارش‌های بسياري از دستکاری دولت در شاخص بورس برای کسب درآمد بیشتر از فروش اموال و شرکت‌های دولتی منتشر شده است.دولت ایران همچنین در نظر داشت بخش دیگری از کسری بودجه را با فروش اوراق دولتی جبران کند.

 بانک مرکزی تا اخر  شهریورماه سال جاری ۱۶ مرحله حراج برای فروش اوراق قرضه دولتی برگزار کرد که طی آن، در مجموع نزدیک ۷۰ هزار میلیارد تومان انواع اوراق بدهی دولتی به بانک‌ها، نهادهای مالی و سایر سرمایه‌گذاران فروخته شد 


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.