انفجار در منطقه تجاری اهواز دست‌کم ۶ کشته و چندین مجروح به‌جا گذاشت

 


به گزارش رسانه‌های ایران، بامداد یک‌شنبه ۲۰ مهر، انفجاری در بازارچه عامری اهواز رخ داده است که علاوه بر تخریب بعضی عمده‌ای از ساختمان این بازار، باعث مرگ دست‌کم ۶ نفر شده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در این باره به خبرگزاری ایلنا اظهار داشته است که این حادثه ساعت هشت و ۴۰ دقیقه به سامانه ۱۲۵ اطلاع‌رسانی شد.

فرهنگ کره‌بندی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی اهواز، نیز اظهار داشت این انفجار ۹ مصدوم و ۶ کشته به همراه داشت.

سخنگوی اورژانس کشور، نیز در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت که این انفجار در یک منزل مسکونی دوطبقه در جنب بازار روی داده و اضافه كرده است که «هنوز علت این حادثه مشخص نیست اما بعضی علت آن را نشت گاز اعلام کرده‌اند.»

عامری یکی از محلات قدیمی شهر اهواز است !

 پارسال نيز رسانه‌های داخلی نوشتند که بر اثر بارندگی‌های اخیر و عدم رسیدگی، دیواره‌های شرقی و جنوبی خیابان «شارع الشیوخ» با قدمت ۴۰۰ ساله و معماری منحصر به فرد در محله عامری اهواز تخریب شده است.

 این رسانه‌ها افزودند ، تخریب شارع الشیوخ بافت تاریخی اهواز را «در معرض نابودی کامل قرار داده» و چندین بنای تاریخی دیگر منطقه از جمله بیت الشیوخ، بیت الصخر، بیت العجم را با خطر تخریب مواجه کرده است.

انفجار در شهرری

در همین سوي، خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران، خبر داد که یک روز پیشتر، ظهر روز شنبه، ۱۹ مهر، نیز در پی وقوع حادثه‌ای در یک شرکت ریخته‌گری در شهرک صنعتی شمس‌آباد شهرستان ری، یکی از کوره‌ها منفجر و منجر به فوت و مصدومیت کارگران شد.

او ادامه داد که علت وقوع این حادثه مشخص نیست و کارشناسان در حال بررسی هستند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.