قيمت دلار به ۳۲ هزار تومان نزدیک شد

 بعضی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی داخل ایران که به طور روزانه قیمت ارز را خبر می‌دهند از نزدیک شدن نرخ دلار به ۳۲ هزار تومان گزارش داده‌اند.

بر اساس آخرین قیمت‌های منتشر شده نرخ دلار در بازار روز یک‌شنبه  تهران به ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است.

قیمت سکه هم در بازار امروز جهش داشت و به ۱۶ میلیون تومان رسید.

برخي از گزاري ها نوشته است که خبر اعمال «اعمال تحریم‌های مجدد بعضی بانک‌های ایرانی» توسط دولت آمریکا یکی دلایل اصلی افزایش قیمت ارز و سکه در ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم روز پنج‌شنبه در راستای تشدید سیاست فشار حداکثری علیه حکومت ایران، ۱۸بانک ایرانی را که تاکنون از بعضي محدودیت‌های آمریکا معاف بودند، در فهرست سیاه قرار داد.

 همتی، رئیس کل بانک مرکزی ایران نیز پیش از این اظهار داشته بود که اخبار مربوط به طرح دولت ترامپ برای تحریم بانک‌ها بر بازار ارز ایران «اثر روانی» داشته است.

در همين سوي تاثیر فوری و دامنه‌دار تحریم‌های جدید دولت آمریکا بر بازار ارز و اقتصاد ایران به طور محسوسی قابل رصد است، مقام‌های حکومت ایران بارها اقدامات دولت آمریکا را «تبلیغاتی» و «انتخاباتی» توصیف کرده‌اند.

نرخ دلار آمریکا در ابتدای سال جاری ۱۶هزار تومان بود، اما به تدریج روندی صعودی پیدا کرد و حالا با نرخ حدود دو برابر ابتدای سال خرید و فروش می‌شود.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.