شمار جان‌باختگان روزانه کوويد19 در ایران به رقم بی‌سابقه ۲۷۲ نفر رسید

 همزمان با افزایش رکورد روزانه فوتی‌های ناشی از کوويد 19 به ۲۷۲ نفر در ایران، مقام‌های درمانی از کمبود ذخایر خون خبر دادند.

لاری،‌ سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، روز دوشنبه ۲۱ مهرماه بيان کرد طی شبانه‌روز گذشته ۲۷۲ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کوويد 19 از دست داده‌اند و آمار کل مرگ‌ومیر این بیماری به ۲۸ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است.

این بالاترین تعداد جان باختگان روزانه از آغاز شیوع کرونا در ایران به شمار می‌رود.

به گفته لاری،‌ ،‌ چهار هزار و ۲۰۶ مبتلای جدید به کوويد 19 نیز شناسایی شدند که از میان آن‌ها دو هزار و ۶۳ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

از همين سوي محمدرضا مهدی‌زاده،‌ مدیرکل انتقال خون استان تهران، بيان کرد: «متاسفانه در روزهای اخیر و با کاهش حضور مردم در مراکز انتقال خون، ذخایر فرآورده‌های خونی برای تامین نیاز بیماران و بیش از ۱۶۰ مرکز درمانی پایتخت در حالت هشدار قرار دارد.»

این بحران در حالی است که مقام‌های ستاد مقابله با کوويد 19 از کاهش فاصله میان پیک‌های شیوع خبر می‌دهند.

از سوی دیگر در شرایطی که بر اساس اعلام لاري شمار فوتی‌های روزانه این بیماری به ۲۵۱ نفر رسیده، رییس بخش عفونی بیمارستان «مسیح دانشوری» هشدار داده ممکن است در آذرماه این عدد به ۹۰۰ نفر در روز هم برسد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.