آمار رسمی کرونا در كشور؛ تعداد قربانیان به ۳۰ هزار نفر نزدیک شد

 


بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۵۶ بیمار مبتلا به کوويد19 جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان به ۲۹ هزار و ۶۰۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت و درمان روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهرماه، از شناسایی چهار هزار و ۶۱۶ بیمار جدید خبر داد و اظهار داشت : «تعداد کل مبتلایان به این بیماری در كشور به ۵۱۷ هزار و ۸۳۵ نفر رسیده است.»

آمار رسمی کرونا در كشور که توسط وزارت بهداشت بيان می‌شود، همواره محل تردید بوده است. مرکز پژوهش‌های مجلس پیش از این تعداد قربانیان را دو برابر و تعداد مبتلایان را ۸ تا ۱۰ برابر آمار رسمی برآورد کرده بود.

به گفته خانم لاری، چهار هزار و ۶۷۱ نفر از بیماران مبتلا به كرونا در «وضعیت شدید» این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

در همین زمان ، به گزارش خبرگزاری مهر، فرمانده ستاد مقابله با کرونا روز چهار‌شنبه، ۲۳ مهرماه، را یکی از تلخ‌ترین روزهای کرونایی پایتخت بيان کرد و اظهار داشت : «در کلان‌شهر تهران دیروز بالاترین میزان مرگ و میر در تهران ثبت شد.»

شمار قربانیان کرونا در كشور در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برای چندمین بار پیاپی رکورد زد و بر اساس آمار رسمی روز چهارشنبه، ۲۳ مهر، به ۲۷۹ نفر در شبانه‌روز گذشته رسید.

 «وضع قرمز» کرونایی در تهران و پر بودن مراکز درمانی

علیرضا زالی،‌ فرمانده ستاد کوويد 19 در تهران، با اشاره به استمرار «وضع قرمز» کرونایی در تهران و پر بودن مراکز درمانی اضافه كرد: «محدودیت‌های ترافیکی در تهران می‌تواند بسیار کارگشا باشد و مقدار زیادی از بار بیماری را در روزهای پیش رو کم کند.»

از سوی دیگر، به گزارش ایلنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به کاهش مشارکت شهروندان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اظهار داشت : «اکنون متاسفانه این میزان به ۴۲ درصد رسیده است و شاهد موج سوم و سنگین کرونا در ايران هستیم.»

علیرضا رئیسی تاکید کرد که «رعایت کمتر از ۸۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی اثربخشی لازم را ندارد.»

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.