جمهوری اسلامی از عملیات خرابکاری و تروریسم حمایت می کند و از عملیات صلح و آرامش فاصله می گیرد

  ابوالفضل شکارچی درباره حضور نظامی جمهوری اسلامی در بعضي کشورهای منطقه و حمایت از گروه‌های نیابتی اظهار داشت این حضور "مستشاری و معنوی" است و ایران "به هیچ وجه" در این کشورها دخالت نمی‌کند….

خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه اول مهرماه خبر داد سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح این سخنان را در برنامه تلویزیونی چهل ستون بیان کرده و اضافه كرده ایران فقط به "کشورهای جبهه مقاومت" کمک مستشاری می‌کند.

منظور ايران از این جبهه کشورها و گروه‌هایی است که به زعم تهران در صف اول رویاروی با اسرائیل قرار دارند.

 دولت سوریه، بعضي گروه‌های افراطی فلسطینی، شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، (حوثی‌های یمن) و بعضي گروه‌های شیعه عراقی تشکیل دهندگان این جبهه به شمار می‌روند.

ادعای فروش تسلیحات؟ 

ابوالفضل شکارچی می‌گوید جمهوری اسلامی "هر آنچه را بتواند" به کشورهایی که مقابل آمریکا و اسرائیل صف‌آرایی می‌کنند کمک می‌کند.

 او اضافه كرد «اما مشکلات اقتصادی کشور ما ایجاب نمی‌کند که چیزی را رایگان به کسی بدهیم، حتما چیزهایی را ممکن است از ما بخرند.»

آمریکا تلاش می‌کند این تحریم را همیشگی کند و پس از ناکامی در ارائه قطعنامه‌ای به این منظور، می‌کوشد با فعال کردن مکانیسم حل اختلاف برجام، موسوم به مکانیسم ماشه به این هدف دست یابد.

شکارچی هم با تکذیب کمک تسلیحاتی به حوثی‌های یمن اظهار داشت : «ما تجربه فناوری در حوزه دفاعی را به آنها منتقل کردیم و یاد گرفته‌اند و خودشان موشک و پهپاد و سلاح در یمن تولید کنند


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.