ثبت ۵۴ ازدواج زیر ۱۵ سال فقط در یک شهرستان در یک سال

 



فرماندار شهرستان خداآفرین در استان آذربایجان شرقی کودک‌همسری را از «معضلات» این شهرستان توصيف کرد و از ثبت ۵۴ مورد ازدواج زیر ۱۵ سال در این شهرستان فقط در یک سال خبر داد.

علی امیری روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهرماه، با اعلام این که از ۲۸۴ مورد ازدواج ثبت‌شده در این شهرستان در سال گذشته، ۵۴ مورد زیر ۱۵ سال بوده اظهار داشت : «باید مطالعات و تحقیق میدانی در خصوص دلایل کودک‌همسری از سوی دستگاه‌های بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان، آموزش‌ و پرورش با همکاری ثبت احوال انجام شود.»

آقای امیری میانگین سن ازدواج در این شهرستان را ۲۳سال و طلاق را ۲۷ سال توصيف کرد.

ابتکار: سالانه ۳۰ هزار دختر زیر ۱۴ سال در كشور ازدواج می‌کنند

معاون رئیس‌جمهوری ایران در امور زنان و خانواده، روز یک‌شنبه از ازدواج سالانه ۳۰ هزار ازدواج دختران زیر ۱۴ سال در کشور خبر داده بود.

معصومه ابتکار با اشاره به لایحه اصلاح سن ازدواج اظهار داشته بود: «در قانون کنونی، کفی برای سن ازدواج نداریم، گرچه در تبصره‌ای مقید شده به نظر قاضی و رای کارشناس، اما از نظر ما مشکلات زیادی در زمینه کودک‌همسری وجود دارد.»

لایحه «منع ازدواج با کودکان» سال ۹۷ در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی رد شد.

در سال‌های اخیر بعضی از نمایندگان زن مجلس تلاش کردند که سن ازدواج در قوانین ایران را تغییر دهند، اما با مقاومت سایر نمایندگان به‌‌خصوص روحانیون روبه‌رو شدند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.