کشف «بزرگ‌ترین عملیات» قاچاق دارو از ایران به عراق

 اطلاعات ارتش عراق روز پنج‌شنبه، ۲۴ مهرماه، تصريح کرد که ۱۹ کامیون حاوی صدها هزار قلم دارو را که به شکل قاچاق از ایران وارد عراق شده بود توقیف کرده است.

در حالی که وزارت بهداشت بيان کرده داروهای کشف‌شده در عراق از ایران ترانزیت شده، معاون گمرک اظهار داشت که این داروها از مرزهای رسمی عبور نکرده است.

وزارت بهداشت ایران بيان کرد که ۱۹ کامیون داروی قاچاق کشف‌شده در عراق «ایرانی نبوده» و فقط از طریق ایران ترانزیت شده است.

 پیش از این  علیرضا وهاب زاده، مشاور وزیر بهداشت، اظهار داشته بود که «احتمالا این داروها از داروخانه خریداری شده است.» 

 سازمان دارو و غذای وزارت بهداشت بيان نکرد که این داروها با وجود ترانزیت شدن از طریق ایران چگونه در عراق کالای قاچاق محسوب شده‌اند.

و مقام‌های گمرک ایران هم هنوز توضیحی در این‌باره نداده‌اند.

وزارت بهداشت همچنین توضیحی درباره نوع داروهای موجود در این کامیون‌ها ارائه نکرده است.

در همين زمان، معاون گمرک ایران نیز اظهار داشت که صادرات کالاهای اساسی و ضروری از جمله دارو به خارج از کشور ممنوع است و داروهای بيان شده نیز «داروی ایرانی نبوده‌‌اند».

از سوی دیگر گزارش‌هایی مربوط به قاچاق داروهای وارداتی نیز منتشر شده است. وزیر بهداشت ایران، تیرماه سال گذشته با طرح چند پرونده فساد در این زمینه اظهار داشت که بعضی «با دو میلیون یورو ارز دولتی به جای فنر قلب، کابل برق وارد کردند».

در همين زمان، حسین نقوی حسینی، نماینده ورامین در مجلس به نقل از وزیر بهداشت از وجود فساد ۵۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه پزشکی خبرگزاري كرد ولي وزارت بهداشت این موضوع را تکذیب کرد.

انتشار خبر توقیف محموله قاچاق دارو از ایران به عراق بازتاب‌های گسترده‌ای داشته است و زيادی از کاربران ایرانی در رسانه‌های اجتماعی آن را قاچاق سازمان‌‌یافته و با حمایت نهادهای حکومتی عنوان کرده‌اند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.