بازداشت ده‌ها نفر در تجمعات شهرهای ترک نشین ایران

 خبرگزاری هرانا روز جمعه۳۸ نفر از بازداشتی‌های تجمعات روزهای اخیر را منتشر کرده که در شهرهای تبریز، اردبيل ,ارومیه، مشکین شهر، پارس آباد مغان و زنجان بازداشت شده‌اند



این گزارش اظهار داشت كه تعداد بازداشت شدگان که صرفا در تجعاتی مسالمت آمیز شرکت داشته اند، بیشتر از این تعداد برآورد می‌شود.


به گفته هرانا، «این بازداشت‌ها در خیابان، محل کار یا خونه ها این افراد صورت گرفته است

، خشونت زیادی در زمان بازداشت این افراد توسط نیروهای انتظامی‌امنیتی اعمال شده است که در مواردی به شکستگی دست یا بینی منجر شده است



عفو بین‌الملل هم در صفحه توئیتر خود نوشته است، «نگران گزارش‌های مربوط به بازداشت حدود ۲۰ نفر از فعالین ترک از جمله اصغر عسگرزاده، مصطفی پروین، مرتضی پروین، محمد جولانی، میثم جولانی و علی خیرجو است




 انتقال سلاح به ارمنستان



حدود یک ماه پیش رئیس‌جمهوری آذربایجان بيان کرد از ماه ژوئیه روسیه «بی‌وقفه» در حال انتقال سلاح به ارمنستان از طریق «یکی از کشورهای ساحلی دریای خزر» بوده است؛ عبارتی که آشکارا به ایران اشاره داشت، اما جمهوری اسلامی واکنشی نشان نداد.


با آغاز درگیری‌ها، ویدیوهای متفاوت از حمل گسترده تسلیحات ساخت روسیه از طریق ایران به ارمنستان در فضای مجازی منتشر شد و ایران متهم به کمک به ارمنستان در مناقشه قره‌باغ شد.


جمهوری اسلامی منکر این موضوع شده

 و رئیس‌دفتر روحانی در گفت‌وگوی تلفنی با معاون رئیس‌جمهوری آذربایجان با رد ادعای ارسال سلاح روسی از طریق ایران به ارمنستان اظهار داشت ، « جمهوری اسلامی همواره تمامیت ارضی این کشور همسایه را به رسمیت شناخته و به آن احترام گذاشته و پایان اشغال را موجب ثبات در منطقه می‌داند».


نمایندگان علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان هم روز پنج‌شنبه ۱۰ مهرماه با انتشار بیانیه مشترکی تصريح کردند، «هیچ تردیدی در تعلق قره‌باغ به آذربایجان و اشغال آن و لزوم بازگشت این اراضی به آذربایجان نیست».


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.