استرالیا درباره وضعیت نامعلوم کایلی مور گیلبرت از ایران توضیح خواست

 وزارت خارجه استرالیا بيان کرد درباره گزارش‌ها در زمینه انتقال کایلی مور گیلبرت شهروند بریتانیایی-استرالیایی از زندان به مکانی نامعلوم از ایران خواستار دریافت اطلاعات جدید است

خبرگزاری آسوشتیدپرس، وزارت خارجه استرالیا اعلام کرده که پیگیری وضعیت این زندانی برای آنها اولویت بالایی دارد و خواستار توضیح حکومت ایران در این زمینه هستند.

آسوشیتدپرس روز دوشنبه به نقل از ماریس پین، وزیر خارجه استرالیا، نوشت که سفیر  استرالیا در تهران،لیندال ساکس «کمی قبل» دیداری مشورتی با مور گیلبرت داشته و مقام‌های استرالیایی «به دنبال اطلاعات تکمیلی» درباره گزارش‌ انتقال او هستند.

در همين زمان خبرگزاری هرانا خبر داده بود که خانم گیلبرت روز شنبه ۳ آبان از زندان قرچک به مکانی نامعلوم منتقل شده و ماموران وسایل او را هم  با خود برده‌اند.

کایلی مور‌ گیلبرت به اتهام «جاسوسی» در ایران بازداشت شد.

خانم گیلبرت، شهروند استرالیایی-بریتانیایی، ۱۳۹۷ در ایران بازداشت شد و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی او را به اتهام «جاسوسی» به ۱۰ سال زندان محکوم کرده، اما او همچنین اتهامی را رد كرد.

او پژوهشگر و استاد پژوهش‌های اسلامی در دانشگاه ملبورن استرالیاست و در راه بازگشت به این کشور بود که در فرودگاه امام دستگیر شد

خانم گیلبرت اظهار داشت که ماموران امنیتی ایران به او پیشنهاد داده بودند که در صورت جاسوسی برای حکومت ایران، مدت محکومیتش خواهد یافت.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.