در کمتر از یک هفته خودکشی دومین کودک در بوشهر

 


برخي از مقام استان بوشهر از خودکشی یک نوجوان که به دلیل فقر و زندانی بودن پدرش ترک تحصیل کرده و به کار در یک سنگ‌فروشی مشغول بود به عنوان دومین مورد از خودکشی کودکان و نوجوانان در این استان در کمتر از یک هفته خبر دادند.

 معاون استاندار بوشهر مجید خورشیدی،، از خودکشی این نوجوان در جنوب این استان و این‌بار در شهر کنگان خبرگذاری کرد و این موضوع را نگران‌‌کننده خواند.

معاون استاندار بوشهر اظهار داشت که خانواده این نوجوان ساکن کنگان، به دلیل حبس پدر با محکومیت قتل عمد، از فقر اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بردند.

به گفته وي، خانواده این نوجوان درحالی که بومی شهرستان کنگان نبودند در یک خانه‌باغ در این منطق سکونت داشتند و پدر خانواده نیز در یکی از استان‌های همجوار بوشهر زندانی بوده است.

خورشیدی سن دومین قربانی خودکشی در جنوب بوشهر را ۱۵ سال بيان کرد و اظهار داشت که این نوجوان از دو سال پیش و در پی زندانی شدن پدر ترک تحصیل کرده بود و در یک کارگاه سنگ‌فروشی کار می‌کرد.

دادستان کنگان، این نوجوان را ۱۶ ساله و انگیزه یا دلیل خودکشی او را نامشخص توصيف کرد و اظهار داشت که در حال حاضر انگیزه خودکشی در دست بررسی است.

موضوع بزرگی و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

از سوی دیگر، معاون استاندار بوشهر، با اشاره به خودکشی محمد موسوی‌زاده دانش‌آموز ۱۱ ساله در بندر دیر و خودکشی این نوجوان ۱۵ ساله در کنگان، اضافه كرد که خودکشی دو کودک و نوجوان در شهرهای جنوبی استان بوشهر در کمتر ازیک هفته موضوع بزرگی است و نگرانی‌هایی را در جامعه ایجاد کرده است.

این مقام استان بوشهر تصريح کرد که در همه وقایع و حوادث از جمله در ارتباط با خودکشی این دو کودک و نوجوان، مسئولان باید پاسخگو باشند.

معاون استاندار بوشهر همچنین اضافه كرد که اداره کل آموزش و پرورش باید از علت ترک تحصیل کودکان و نوجوانان اطلاع کسب کند و به ایجاد بانک اطلاعاتی از آنها اقدام کند


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.