آمریکا: نگران بدتر شدن وضعیت کرونا در ایران هستیم

  سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۵ مهر ضمن ابراز نگرانی نسبت به بدتر شدن شیوع  کرونا در ایران بار دیگر بر آمادگی ایالات متحده برای کمک به ایران تاکید کرده است.

مورگان اورتگاس در توییتی نوشته است، ایالات متحده از بدتر شدن وضعیت كرونا در ایران نگران است و ما بار دیگر همانند اول فوریه (سال جاری) پیشنهاد کمک خود را تکرار می‌کنیم.

  اورتگاس به پیشنهاد وزیر امور خارجه آمریکا در اسفند ماه برای کمک به ایران است. اما وزارت خارجه ایران این پیشنهاد را «ادعایی مضحک و یک بازی سیاسی‌روانی» خوانده بود.

مورگان اورتگاس در  توییت خود افزود: ما در همراهی با درخواست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از مقامات ایران می‌خواهیم بی‌درنگ تمامی زندانیان سیاسی را از زندان‌های پر ازدحام و غیربهداشتی آزاد کنند.

سازمان ملل اظهار داشت ، زندانیان سیاسی و مدافعان حقوق بشر در بحبوحه شیوع بیماری كرونا مورد تبعیض واقع شده و برخلاف سایر زندانیان، نسبت به آزادی‌شان تعلل شده است.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل با ابراز نگرانی از هدف گرفتن سازمان‌یافته و سرسختانه دگراندیشان در ایران، خواستار فراهم شدن امکانات درمانی برای خانم نسرین ستوده در منزل وی شد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.