کرونا در ایران؛ مجموع جان‌باختگان بیش از ۳۱ هزار

 برای چندمین روز متوالی، سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز چهار‌شنبه، ۳۰ مهرماه، آمار رسمی قربانیان کوويد19 در كشور را طی شبانه‌روز گذشته بیش از ۳۰۰ نفر و به طور دقیق ۳۱۲ نفر بيان کرد.

در همين زمان مسعود مردانی، عضو ستاد مقابله با کرونا گفت:، «آمار واقعی» کشته‌شدگان کرونا در كشور ، دو و نیم برابر آمار دولتی است. تعدادی از نهادهای داخلی و خارجی نیز آمار دولتی ایران را نزدیک به واقعیت نمی‌دانند.

بر اساس آمار امروز وزارت بهداشت تاکنون ۳۱ هزار و ۳۴۶ بیمار مبتلا به کوويد19 جان خود را از دست داده‌اند.

آمار قربانیان کرونا در كشور روز شنبه گذشته از ۳۰ هزار نفر فراتر رفت، اما رسیدن این عدد به ۳۱ هزار چهار روز بیشتر طول نکشید.

به گفته سیما لاری، ديروز ۵۶۱۶ بیمار جدید كرونا در شهرهای متفاوت ایران شناسایی شده‌اند، بنابراین تعداد کل مبتلایان به ۵۴۵ هزار و ۲۸۶ نفر رسیده است.

از همین سوي عضو شورای شهر تهران روز چهارشنبه،، از تدفین ۱۶۰ نفر در بهشت زهرا در روز دوشنبه هفته جاری به دلیل کرونا خبر داده و اظهار داشته بود: «وضعیت تهران به لحاظ کوويد19 به سمت خطرناک شدن پیش رفته و تعطیلی شهر ضرورت دارد.»

 کرونا در جهان

شمار مبتلایان قطعی به کوويد19 در جهان روز یک‌شنبه، ۲۷ مهرماه، از ۴۰ میلیون نفر فراتر رفت و شمار مرگ‌ومیرها نیز به بیش از یک میلیون و ۱۱۵ هزار نفر رسیده است.

هند، ایالات متحده، اروپا و آمریکای جنوبی در صدر مبتلایان روزانه به کوويد19 قرار دارند. در خاورمیانه ایران رکورددار است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.