نماینده آمریکا: فشار تحریم‌ها علیه ایران در روزها و هفته‌های آینده افزایش می‌یابد

 


 نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان اظهار داشت که فشار تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران «هرگز به این شکل نبوده است و ما آن را ادامه خواهیم داد و همان‌طور که در روزها و هفته‌های آینده خواهید دید آن را افزایش خواهیم داد.»

الیوت آبرامز که روز دوشنبه، ، در مصاحبه با، خبرنگار ارشد سی‌ان‌ان، سخن می‌گفت به پرسشی در مورد همراهی نکردن شمار زیادی از کشورها در سازمان ملل با تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران پاسخ داد

 آبرامز در این باره اظهار داشت : «فکر می‌کنم ما بارها نشان داده‌ایم که مهم نیست وقتی صحبت از تحریم می‌شود وزیران خارجه چه می‌گویند، چه در سازمان ملل یا هرجای دیگر، تصمیم پیروی از تحریم‌های ایالات متحده توسط وزیران خارجه گرفته نمی‌شود..

آمریکا اظهار داشت كه مکانیسم ماشه را فعال کرده و تحریم‌های تسلیحاتی ایران که قرار است طبق برجام، ۲۷ مهر امسال لغو شود، به قوت خود باقی خواهد ماند.

 

 

کشورهای دیگر طرف برجام با این روند موافقت ندارند

با این‌حال آمریکا هشدار داده است هر شرکت و دولتی که با ایران معامله تسلیحاتی داشته باشد، تحریم خواهد شد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا افزود که به باور او اگر فشار حداکثری تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی، جدا از این که چه دولتی در آمریکا انتخاب شود، ادامه یابد به مروز زمان سران ایران آماده مذاکره خواهند شد.

 

قرارداد ۲۵ ساله چین و ایران

 آبرامز در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد قرارداد ۲۵ ساله چین و ایران اظهار داشت که این توافق‌نامه تجاری ۴۲۵ میلیارد دلاری بدین معنی است که تجارت بین دو کشور باید ۱۰ برابر تجارت امروز بشود و اضافه كرد که «این کاملاً غیرواقعی است زیرا ایرانی‌ها پولی ندارند.»

 

او ادامه داد: «آنها می‌توانند چنین توافق‌هایی را بيان کنند اما به هیچ وجه به این معنی نیست که شاهد انجام آنها خواهید بود.»

الیوت آبرامز از وضعیت مشابهی بین چین و ونزوئلا نمونه آورده و اظهار داشت : «ضمناً یادآوری می‌کنم که چین در حدود یک سال گذشته صفر دلار در ونزوئلا صفر سرمایه‌گذاری کرده است و هیچ وام جدیدی برای سرمایه‌گذاری به آن کشور نداده است.»


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.