مدیر کل آژانس: ایران ساخت یک سایت هسته ای جدید را آغاز کرد

 مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رافائل گروسی تأكيد کرد که ایران ساخت تاسیسات هسته ای زیرزمینی جدید را برای تولید سانتریفیوژها آغاز کرده است.

رافائل گروسی در گفت‌وگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس اظهارات را درباره فعالیت‌های  آژانس در كشور و همکاری میان ایران و آژانس مطرح کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار داشت که بازرسان آژانس تایید کرده اند که ایران ساختن یک تاسیسات هسته‌ای زیرزمینی سرهم کردن سانتریفیوژها را پس از انفجار در تاسیسات قبلی‌اش آغاز کردن

آقای گروسی همچنین اظهار داشت که ایران به ذخیره کردن مقدار زیادی اورانیوم با غنای پایین ادامه می دهد اما به نظر می رسد مقدار کافی برای ساختن یک سلاح در اختیار ندارد. 

 کار را شروع کرده اند اما تمام نشده است.

مدیرکل آژانس اضافه كرد که ایران به ایجاد دسترسی برای بازرسان آژانس به تمام تاسیسات هسته ای اش از جمله نطنز ادامه می دهد. 

او همچنین با نشان به نمونه برداری های محیطی بازرسان آژانس از دو محل جدید در ماه سپتامبر اظهار داشت که این نمونه ها هنوز در حال تحلیل و بررسی آزمایشگاهی هستند. 

 آقای گروسی با اشاره به سفر اخیر او به تهران و انجام شدن توافقی در زمینه اجرای تعهدات پادمانی ایران، اظهار داشت : کاری که انجام دادیم راهکاری سازنده برای حل یک مشکل بود. 

می توانم بگویم که از آن موقع سطح خوب همکاری را حفظ کرده ایم از این نظر که بازرسان ما مرتب حضور دارند و از تاسیسات بازدید می کنند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.