شبه‌نظامیان وابسته به ایران شش راکت به فرودگاه اربیل شلیک کردند

 


شبه‌نظامیان وابسته به ایران چهارشنبه شش راکت را به مقر نیروهای ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش در فرودگاە بین‌المللی اربیل شلیک کردند.



وین ماروتو، سخنگوی نیروھای ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در مورد حملە موشکی به اربیل در توییتی نوشت: این موشک‌ها به نیروهای این ائتلاف اصابت نکرده‌‌اند و هیچ خسارت جانی و مالی ایجاد نشده است. 

او اضافه كرد  تحقیق و تفحص در مورد این حادثه در حال انجام است.




تاکید نخست وزیر عراق بر حفاظت از اماکن دیپلماتیک؛ حملات راکتی به فرودگاه اربیل


وزارت داخلی اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای تصريح کرد این موشک‌ھا از روستاھای شیخ امیر و ترجلە در استان نینوا محل استقرار تیپ ٣٠ حشد الشعبی پرتاب شده‌اند.


مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، ضمن محکوم کردن حمله راکتی چهارشنبه به اربیل تاکید کرد که این اقلیم تضعیف ثبات کردستان را تحمل نکرده و با قدرت به چنین اقداماتی پاسخ خواهد داد.


بارزانی خاطرنشان کرد در گفت‌وگو با مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق، بر اهمیت پاسخگو کردن مرتکبین این حمله تاکید کرده است.



رویترز به نقل از منابع محلی اظهار داشت كه، یکی از این راکت‌ها به نزدیکی مقر یک گروه مخالف حکومت جمهوری اسلامی در اربیل اصابت کرد.

 

آمریکا به دولت عراق هشدار داده است که در صورت ادامه حملات راکتی به نیروهایش در عراق، سفارت خود در بغداد را تعطیل خواهد کرد.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.