ایران بدترین دولت حامی تروریسم در جهان است

 وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود از مبارزه با تروریسم در جهان، ایران را «بدترین دولت حامی تروریسم در جهان» نامید.

این گزارش به فشارهای شدید واشینگتن علیه تهران در سال ۲۰۱۹ می‌پردازد و اظهار داشت که دولت آمریکا با همکاری متحدان خود و در چارچوب سیاست فشار حداکثری بر ایران، تحریم‌های جدیدی علیه تهران و گروه‌های نیابتی آن به اجرا گذاشته است.

از اقدامات آمریکا در این سال این بوده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی قدس آن را «یک گروه تروریستی خارجی» بيان کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا پارسال سپاه پاسداران را «ابزار اصلی حکومت ایران برای هدایت و اجرای کارزار بین‌المللی تروریسم» دانست و تصريح کرد که این نیروی نظامی در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» وزارت خارجه آمریکا قرار گرفته است.

این گزارش افزود که «در گذشته حکومت ایران رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار در سال برای حمایت از گروه‌های تروریستی نظیر حزب‌الله لبنان و حماس هزینه می‌کرد،….

به گفته این گزارش، «حکومت ایران هنوز هم به گروه‌های وابسته به القاعده اجازه می‌دهد در آن کشور فعالیت کنند و پول و پیکارجو به مناطق جنگی مثل افغانستان و سوریه بفرستند».

ایران حمایت خود از حوثی های یمن را تأیید می کند


الفضل شکارچی گفت: ایران تجربه فناوری دفاعی خود را  به یمن منتقل کرد تا یمنی ها به تنهایی بتوانند موشک و پهباد های تولید کنند.


 وي ادامه داد :منظور جمهوری اسلامی از این جبهه کشورها و گروه‌هایی است که به زعم تهران در صف اول رویاروی با اسرائیل قرار دارند. دولت سوریه، برخی گروه‌های افراطی فلسطینی، شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان، گروه انصارالله (حوثی‌های یمن) و برخی گروه‌های شیعه عراقی تشکیل دهندگان این جبهه به شمار می‌روند.


شکارچی افزود: برای اینکه بتوانیم تجربیاتمان را به مردم سوریه، عراق، لبنان و یمن منتقل کنیم، افراد مجرب ما به آنجا می‌روند و کمک فکری به آنها می‌کنند و در میدان عمل مردم و ارتش آن کشورها هستند که مقابل دشمنان صف‌آرایی می‌کنند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.