رییس بیمارستان سینا: وضعیت فعلی ادامه یابد شمار جان‌باختگان کوويد 19 به ۳۰۰ هزار نفر می‌رسد

 


رییس بیمارستان سینا هشدار داد در صورت ادامه وضعیت فعلی، شمار جان‌باختگان کوويد 19 تا یک سال و نیم اینده به ۳۰۰ هزار خواهد رسید؛

 از سوی دیگر با افزایش تصاعدی ابتلای کادر درمان بیمارستان‌ها به کوويد 19 و جان باختن شماری از آنان، سازمان نظام پزشکی ایران بيان کرد کمیته‌ای ملی برای بررسی این موضوع تشکیل می‌شود.

تشکیل کمیته ملی بررسی فوت کادر درمان

حسین بدخشان، مدیر «بیمارستان مدرس»، روز سه‌شنبه اظهار داشت : «یکی از نگرانی‌های ما افزایش نرخ ابتلا در بین کادر درمان و پرسنل بیمارستانی است به گونه‌ای که همواره حدود ۳۰ نفر از همکاران به دلیل ابتلا در مرخصی استعلاجی به سر می‌برند.»

به گفته او، تاحالا ۲۲۰ نفر از نیروهای کادر درمان و پشتیبانی این بیمارستان به کوويد 19 مبتلا شده‌اند.

مدیر بیمارستان مدرس همچنین به «اثرات روحی» فشار جان باختن‌ها بر کادر درمان نشان کرده است. حمیدرضا شریف،‌ متخصص بیهوشی،‌ نیز اظهار داشته پزشکان و کارکنان به دلیل «آسیب‌های روحی» ناشی از فوت بیماران به دوره‌های «خود مراقبتی» نیاز دارند.

 در هميين زمان محمد طالب‌پور، رییس «بیمارستان سینا»، اظهار داشته است از ۱۲۰۰ پرسنل این بیمارستان تاکنون نزدیک ۴۰۰ نفر به کوويد 19 مبتلا شده‌اند.

و عضو ستاد مقابله با کوويد19 «کمبود دارو» را هم از مشکلات دیگر دانست.

او همچنین با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های اضافه‌شده نیز تکمیل شده اظهار داشت همواره بین ۲۵ تا ۳۵ بیمار در اورژانس در انتظار جایگزین شدن با بیماران ترخیصی هستند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.