مینو محرز: ایجاد بیمارستان‌های صحرایی موثر نیست

 عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، بيان کرد که ایجاد بیمارستان‌های صحرایی برای بیماران مبتلا به کوويد19 موثر نیست.

محرز به خبرگزاری میزان اظهار داشت که بیمارستان‌های ایران برای درمان مبتلایان به کوويد 19 کمبود تجهیزات و کادر درمان دارند و با ایجاد بیمارستان‌های صحرایی نیز «کسی نیست که در آن کار کند؛ چرا که کادر شبانه روز مشغول فعالیت هستند».

او اضافه كرد افراد مبتلا به کوويد 19 که در نوبت بستری قرار دارند و برایشان تخت خالی موجود نیست، احتیاج به دستگاه اکسیژن و پزشکان متخصص دارند که اگر حالشان بد شد به آی‌سی‌یو منتقل شوند و نمی‌توان از این بیماران در نقاهتگاه نگهداری کرد.

پس از شیوع کرونا در كشور نهادهای نظامی از ایجاد بیمارستان‌های صحرایی برای مبتلایان به کوويد 19 خبر دادند اما تاکنون گزارشی درباره عملکرد این بیمارستان‌ها بيان نشده است.

وزیر بهداشت ایران از ممنوعیت سه‌روزه رفت‌آمد در ۵ کلانشهر خبر داد

سعید نمکی روز چهارشنبه، ۲۳ مهر، از ممنوعیت عبور و مرور در پنج کلان‌شهر در سه روز تعطیلی پیش رو به‌دلیل بالا بودن میزان شیوع كوويد 19 در كشور خبر داد.

آقای نمکی سبب این ممنوعیت را «بالا بودن میزان شیوع كرونا در این شهرها و پرهیز از «گرفتاری‌‌هایی بدتر از این» عنوان کرد.

مقامات مربوط هنوز جزئیاتی از شیوه اِعمال محدودیت رفت‌وآمد در این پنج شهر اعلام نکرده‌اند.

در هفته گذشته آمار ابتلا به کرونا در بعضی کشورها ازجمله ایران شیب صعودی پیدا کرده و آمار مرگ بر اثر کرونا در كشور به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.