رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو: واردات واکسن کرونا به ایران مشکلی ندارد

  رئیس اتحادیه واردکنندگان داروی ایران سخنان رئیس بانک مرکزی  رد كرد و اظهار داشت که « مشکلی نیست» برای انتقال ارز به منظور واردات واکسن کرونا و دیگر دارویی از خارج به ایران

این در بیانیه ای از ناصر الریاحی در مصاحبه ای با روزنامه سپید  ​​در روز چهارشنبه 10 دسامبر آمد.


وی صریحاً گفت: امروز نیاز دارویی کشور را به طرق مختلف حتی از شرکت های دارویی آمریکایی ، اروپایی ، هندی ، چینی و روسی وارد می کنیم و در همه این معاملات ارز تبدیل می شود.


از همين سوي، عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی ایران ، دوشنبه ، 8 دسامبر گفت: "از آنجا که خرید واکسن کرونا باید از طریق کانال رسمی سازمان بهداشت جهانی انجام شود ... وي اضافه كرد "تاکنون ، هر طريقي ... مانع تحریم های غیر انسانی ایالات متحده و نیاز به دریافت مجوزهای OFAC نشده است."


آقای روحانی هم روز چهارشنبه، ۱۹ آذر، اعلام كرد : «در هر اقدامی در بخش دارویی، تجهیزاتی و واکسن باید صد لعن و نفرین به ترامپ بفرستیم، چون که با ایجاد مشکلات  برای حل انتقال و جابه‌جایی ساده با تلفن و یا سوئیفت، همه کشور باید هفته‌ها و گاهی ماه‌ها درگیر شود.»



رئيس کل بانک مرکزی ایران: به علت تحریم هنوز واکسن نخریده‌ایم


پیش از این چندین بار موضوع ممنوعیت مصرف دارو در ایران در شبکه های اجتماعی مطرح شده بود و تعدادی از روزنامه نگاران اظهارات دولت روحانی و وزارت بهداشت مبنی بر مخالفت ایالات متحده با واردات دارو به ایران به دلیل تحریم ها را زیر سوال بردند.


در  اردیبهشت‌ماه  سال جاری ، چهار محموله بزرگ دارو از آلمان و یک محموله آزمایشگاهی به وزن 13 تن از فرانسه وارد ایران شد.





Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.