منوچهر بختیاری با قرار وثیقه پس از پنج ماه بازداشت آزاد شد

 منوچهر بختیاری ، پدر پویا بختیاری ، که در اعتراضات ایران در نوامبر گذشته کشته شد ، پس از نزدیک به پنج ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.

بختیاری در 14 ژوئیه هنگام بازدید از کیش توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد و سپس به زندانی در بندرعباس منتقل شد.

وی در اعتراض به سند 25 ساله همکاری ایران و چین و بحث در مورد واگذاری کنترل برخی از جزایر ایران به چینی ها در حال عزیمت به جزیره کیش بود. مقامات دولت ایران بارها ادعای واگذاری جزایر به چین را رد کرده اند.

پویا بختیاری که در تاریخ 6 نوامبر در مهرشهر کرج به ضرب گلوله از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت ، یکی از نمادهای اعتراضات آبان ۱۳۹۸ ، وی هنگام مرگ 27 ساله بود.

پدر وی پیش از این ، پس از اصرار بر بزرگداشت چهلمین سالگرد قربانیان ماه نوامبر ، به مدت یك ماه و بدون محاكمه ، به همراه یک برادر دیگر بازداشت شده بود.

بختیاری در دادخواستی به مقامات سازمان ملل متحد خواستار تشکیل کمیسیون تحقیق درباره "سركوب خونین علیه تظاهرکنندگان" شد.

--------------

 

اعتراضات با سرکوب شدید ارتش و مقامات انتظامی روبرو شد.

اعتراضات در نوامبر سال گذشته که در ابتدا واکنشی به افزایش ناگهانی قیمت بنزین بود ، به سرعت تغییر جهت داد و دولت جمهوری اسلامی را هدف قرار داد. با این حال ، این اعتراضات با سرکوب شدید ارتش و مقامات انتظامی روبرو شد.

وزیر کشور ایران گفت که در این اعتراضات بین 200 تا 225 نفر کشته شدند ، اما سازمان عفو ​​بین الملل 304 نفر را شناسایی و تأکید کرد که تعداد کشته شدگان می تواند بسیار بیشتر باشد

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.