روح الله زم اعدام شد

 رسانه های ایرانی از اعدام روح الله زم ، مدیر کانال تلگرامی آمد نيوز،  اعلام كردند

بر اساس این گزارش ها ، دادستان عمومی و انقلاب در تهران اعلام کرد: "امروز ، سحرگاه 12 دسامبر 2020 ، حکم اعدام علیه روح الله زم ، بنیانگذار و مدیر روزنامه آمدنیوز ، اجرا و وی" اعدام "شد.

پیش از این ، سخنگوی قوه قضائیه در جمهوری اسلامی ، روز سه شنبه اعلام کرد که دادگاه عالی حکم اعدام علیه روح الله زم ، مدیر کانال خبری امنیتی تلگرام را تایید کرده است.

روح الله زم که در فرانسه زندگی می کرد ، در مهرماه ۹۸هنگام سفر به عراق دستگیر و به ایران تحویل داده شد.

لامخ

شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی ابوالقاسم اسلاوتی در جولای سال جاری ، در 13 مورد ، اتهامات مدیر کانال "آمد نیوز" تلگرام "فساد فی الارض" تلقی و به اعدام محکوم شد

از جمله این ادعاها "جاسوسی برای فرانسه و اسرائیل" است ، اما آقای زم همه ادعاها را رد کرده و می گوید او صرفاً یک روزنامه نگار است.

سازمان های بین المللی حقوق بشر با ابراز نگرانی از احتمال شکنجه روح الله زم در زندان ، از پخش "اعترافات اجباری" در تلویزیون طی یک سال گذشته به شدت اعتراض کرده اند.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.