"12٪" در موارد قصور پزشکی در ایران طی هفت ماه اول سال 99 افزایش یافته است

 یک مقام سازمان پزشکی قانونی ایران از افزایش "12٪" موارد قصور پزشکی در ایران طی هفت ماه اول سال 99 خبر داد.

بابک سلحشور ، مدیر کل اجساد پزشکی قانونی به ایلنا گفت که از مجموع 16،536 پرونده تشکیل شده در سال 99 ، 6149 مورد قصور پزشکی بوده است که 2،873 مورد محکومیت صادر شده است

سلحشور افزود كه بررسی این موارد نشان می دهد كه در مقایسه با هفت ماه سال 98 كه تعداد كل موارد بی توجهی 5492 مورد بوده است ، حدود 12 درصد افزایش یافته است.

عباس مسجدی آرانی ، رئیس وقت سازمان پزشکی قانونی ایران ، در سال 98 اعلام کرد که بیش از 22000 پرونده قصور پزشکی طی 9 ماه اول همان سال در ایران تشکیل شده و این پدیده 11٪ افزایش یافته است.

جراحی زنان و زایمان در رتبه اول قرار دارد

مدیر کل مقامات پزشکی قانونی در ایران اعلام کرد که بیشتر شکایات مربوط به قصور پزشکی طی هفت ماه نخست سال جاری مربوط به حوزه "زنان و زایمان" است.

پرستاری جراحی عمومی و دندانپزشکی نیز در رتبه های زیر قرار دارد.

همزمان با شیوع ویروس کرونا ، موارد قصور پزشکی مربوط به این بیماری در ایران برداشته شده است ، زیرا  سلحشور موضوع شکایت بیمار عدم رسیدگی یا ترخیص زودهنگام توصيف كرد

در زمینه قصور پزشکی ، سازمان پزشکی قانونی مواردی را بررسی می کند که "بیمار به دنبال یک روش پزشکی یا تشخیصی از عوارض یا آسیب دیدگی رنج می برد یا منجر به مرگ بیمار می شود".


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.