هند امیدوار است که بتواند خرید نفت از ایران را تحت مدیریت بایدن

 وزیر نفت هند اظهار امیدواری کرده است که با روی کار آمدن جو بایدن به ریاست جمهوری ، این کشور بتواند واردات نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد.

هند از سال گذشته واردات نفت از ایران را به دلیل تحریم های آمریکا متوقف کرده است.

وزیر نفت هند (دارمندرا پرادان ) روز چهارشنبه گفت که هند امیدوار است با روی کار آمدن دولت جو بایدن (از ژانویه سال آینده) خرید نفت از ایران و ونزوئلا را از سر بگیرد ، زیرا این امر به تنوع واردات انرژی از کشورهای متفاوت نیاز دارد.

وی همچنین گفت که طبق گزارش روزنامه اقتصادی تایمز هند ، این کشور قصد دارد ظرفیت پالایشگاه خود را از 250 میلیون تن در سال به 450 میلیون تن در سال 2040 افزایش دهد.

آمارهای وزارت اقتصاد هند نشان می دهد که کل واردات این کشور از ایران در ده ماهه نخست امسال 228 میلیون دلار بوده است در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته 3.34 میلیارد دلار و در سال 2018 بیش از 13.5 میلیارد دلار بوده است.

توقف خرید نفت ایران نیز تاثیر منفی بر صادرات هند به ایران داشت.

کل صادرات هند به ایران در ده ماهه نخست امسال 41 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به کمتر از دو میلیارد دلار رسیده است.

هند قبل از تحریم ها بعد از چین دومین مصرف کننده نفت ایران بود.

هند 85 درصد از کل نیاز داخلی نفت خود را از طریق واردات تأمین می کند که نیمی از آن از خاورمیانه ، به ویژه عربستان سعودی و عراق تأمین می شود.


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.