کاميل احمدی ، محقق ایرانی-انگلیسی به "هشت سال" زندان و جریمه نقدی محکوم شد

  رسانه های ایرانی گزارش دادند که کامیل احمدی ، شهروند ایرانی-انگلیسی و پژوهشگر علوم اجتماعی توسط دادگاه انقلابی در تهران به 9 سال زندان و جریمه 600،000 یورویی به جرم "همکاری با دولت دشمن" محکوم شد.

در همین حال ، وکیل امیر  رئیسیان روز یکشنبه 13 دسامبر در توئیتی نوشت که موکلش (کاميل احمدی) توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب در تهران به "همکاری با یک دولت دشمن" به "هشت سال زندان" محکوم شده است.

براساس گزارش خبرگزاری تسنیم ، منتشر شده در روز یکشنبه ، 23 آذرماه ، کاميل احمدی به "تصرف غیرقانونی اموال در نتیجه همکاری و اجرای نهادهای خرابکاری در کشور" متهم شد.

احمدی برای اولین بار توسط نیروهای امنیتی سپاه پاسداران در خانه خود در تهران در تاریخ 20 مرداد 1377 دستگیر و به بند 2 الف در زندان اوین منتقل شد.

وی پس از نزدیک به صد روز بازداشت موقت ، در تاریخ 18 نوامبر همان سال با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی تا پایان دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

کامل احمدی در مهاباد ، نقده متولد شد. وی پس از گذراندن دوره های تخصصی در دانشگاه های معتبر انگلیس در مورد مسائل زنان و کودکان و اقلیت های قومی و جنسی به ایران بازگشت و در سال های اخیر تحقیقاتی را در زمینه "ختنه زنان" ، "ازدواج کودکان" و "ازدواج سفید" در ایران انجام داده است.

 در سال ۹۷، یک نویسنده و یک محقق ملیت دوگانه برنده جایزه بنیاد جهانی صلح در رشته ادبیات و علوم انسانی از دانشگاه جورج واشنگتن برای تحقیقات و کار در زمینه آسیب های اجتماعی با محوریت "جنسیت" ، "کودکان" و "اقلیت ها" شد.

Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.