غرامت هواپیماهای اوکراینی از بودجه 1400 از صندوق توسعه حذف شد

 روزنامه شرق روز شنبه گزارش داد که موضوع پرداخت 200 میلیون یورو غرامت برای سقوط هواپیمای اوکراینی از صندوق توسعه ملی از بودجه 1400 "لغو" شد.

و همین روزنامه در مورد موضوع پرداخت این غرامت در تاریخ ۴ آذر سال جاری صحبت کرد ، خبری که بازتاب گسترده ای داشت.

هواپیمای اوکراینی با پرواز شماره 752 صبح روز ۱۸ دی‌‌ماه ۹۸ توسط پدافند هوایی سپاه پاسداران سرنگون شد و همه 176 سرنشین آن کشته شدند.

گزارشی در روزنامه الشرق موجب واکنش انجمن خانواده های قربانیان پرواز 752 شد و در آن آنها به تصمیم مقامات ایرانی در پرداخت غرامت به صندوق توسعه ملی اعتراض کردند.

حمید اسماعیلون ، سخنگوی انجمن ، که همسر و دخترش را از دست داد ، در شبکه های اجتماعی نوشت که مقامات دولت ایران می خواهند "نان مردم را بخورند و خانواده های قربانیان را( برای یک عمر شرمنده مردم کنند)  

اهداف استفاده از صندوق توسعه ملی

این صندوق برای سرمایه گذاری درآمدهای طولانی مدت نفت و کاهش اعتماد دولت به نفت برای هزینه های جاری تاسیس شد و قرار بود "حداقل 30 درصد" درآمد نفت و گاز ایران به صندوق منتقل شود

 

برداشت از صندوق توسعه ملی که با اجازه رهبر جمهوری اسلامی انجام می شود مدتهاست که مورد انتقاد بعضی از نمایندگان مجلس و کارشناسان قرار گرفته است اما به صورت یک برنامه منظم سالانه برای دولت و مجلس در آمده است.

 


Share:

No comments:

Post a Comment

Search This Blog

Powered by Blogger.

در پی دوختن پلک چشم؛ بی خبری از وضعیت خالد پیرزاده در زندان شیبان اهواز

   خانواده خالد پیرزاده، زندانی سیاسی تبعیدی در زندان شیبان اهواز که از روز پنج‌شنبه ۹ دیماه در اقدامی اعتراضی پلک چشم راست خود را دوخته بود...

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

Pages

Theme Support

Need our help to upload or customize this blogger template? Contact me with details about the theme customization you need.